در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن فرصتی مناسب برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه در استان ایلام

    آن دسته از مردم شهرهای استان از جمله شهر ایلام در مرکز استان که زمین مسکونی شخصی در مالکیت خود دارند نیز می توانند در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای احداث هرواحد مسکونی در زمین شخصی خود از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرهای استان استفاده نمایند ، برای واگذاری واحدهای احداثی شخصی در این قسمت از طرح داشتن شرایط لازم از قبیل فرم ج سبز و نداشتن مالکیت و ... الزامی نمی باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان دهلران عنوان کرد : سامانه طرح نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir تا بیستم بهمن ماه سال جاری برای ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای همه شهرهای استان از جمله شهر ایلام باز است .

    در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان دهلران که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ، معاونین راه و شهرسازی استان و مدیران و مسئولان شهرستان دهلران برگزار شد راهکارهای استفاده از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن تشریح شد .

    عبدالله بهادری در این جلسه گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای قانون نهضت ملی مسکن در شهرهای دهلران ، ایوان ، هلیلان ، مهران ، آبدانان ، لومار ، ارکواز ملکشاهی و دره شهر نسبت به واگذاری زمین در قالب گروه های حداقل ۴ نفره به اشخاص واجد شرایط که در سامانه نهضت ملی مسکن (saman.mrud.ir) ثبت نام نموده اند یا تا تاریخ مقرر (بیستم بهمن ماه سال جاری) ثبت نام می کنند ، اقدام می نماید ، لذا افراد واجد شرایط می توانند جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی جهت دریافت زمین و تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و استفاده از تخفیفات ۵۰ درصدی سازمان نظام مهندسی و شهرداری بهره مند شوند . این اشخاص با توجه به اینکه شخصاً اقدام به ساخت می نمایند می توانند با مدیریت صحیح منابع هزینه احداث بنا را بدون واسطه به حداقل برسانند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان به استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای اشخاص صاحب زمین شخصی نیز اشاره کرد و افزود : آن دسته از مردم شهرهای استان از جمله شهر ایلام در مرکز استان که زمین مسکونی شخصی در مالکیت خود دارند نیز می توانند در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای احداث هرواحد مسکونی در زمین شخصی خود از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومانی برای سایر شهرهای استان استفاده نمایند ، برای واگذاری واحدهای احداثی شخصی در این قسمت از طرح داشتن شرایط لازم از قبیل فرم ج سبز و نداشتن مالکیت و ... الزامی نمی باشد .

    وی خاطرنشان کرد : غیر از شرایط ذکر شده برای سایر اشخاص که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده یا در روزهای آینده ثبت نام می کنند نیز اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام زمین لازم تأمین نموده و مراحل احداث واحدها را به کارگزاری های مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ... واگذار می نماید . در این قسمت از طرح نهضت ملی مسکن شرط اصلی برای تأمین زمین و معرفی به کارگزاری ها جهت احداث واحد پرداخت سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی از طرف اشخاص می باشد . چنانچه افراد واجد شرایط نسبت به پرداخت سهم آوره ۴۰ میلیون تومانی اقدام نکنند ، اسامی آنان از سامانه مربوطه حذف خواهد شد .

    عبدالله بهادری در خصوص مسکن اقشارکم درآمد نیز گفت : در صورتی که نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد اما خمینی ( ره) و سازمان بهزیستی بتوانند تسهیلاتی در این زمینه تأمین نمایند این اداره کل آمادگی واگذاری زمین جهت احداث واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به دستگاههای مذکور را دارد . کسانی که مالک خانه در محله های فرسوده شهرهای استان می باشند نیز جهت نوسازی و توسعه ملک خود می توانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن اقدام نمایند . تسهیلات این دسته از اشخاص جهت احداث بنا با نرخ سود ۱۲ درصد یعنی ۶ درصد پایین تر از سایر واحدها دریافت می کنند .   

    بهادری در پایان جلسه گفت : مردم شریف استان جهت راهنمایی و هر گونه پرسش در زمینه طرح اقدام ملی مسکن می توانند به همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستانها مراجعه نمایند .




    مطالب مرتبط

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    نظرات کاربران