در حال بارگذاری ...
  • تحویل اولین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان پیش از پایان سال جاری

    ۴۷ هزار نفر از ثبت نام کنندگان ساکن شهر زاهدان هستند که اطلاعات ۱۷۰۰ نفر از این تعداد تایید نهایی شده‌ و در انتظار تعیین سازوکار دریافت هزینه از متقاضیان نهایی با توجه به وضعیت اقتصادی آنها هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تامین ۱۰۸ هزار هکتار زمین برای ٣ سال اول طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد .

    عطااله اکبری درباره نحوه تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد : از طریق سه روش توانستیم ۱۰۸ هزار هکتار زمین مورد نیاز را تامین کنیم که ۸۰ هکتار از این میزان از طریق زمین‌های دولتی داخل محدوده با کاربری مسکونی تامین شد . ۲۰۰ هکتار از زمین‌های داخل محدوده اما با کاربری غیرمسکونی بود که با ارجاع به کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری دادیم و ۷۰۰ هکتار نیز زمین‌های دولتی مجاور محدوده بود که به داخل محدوده انتقال دادیم .

    اکبری افزود : اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی ابزار دیگر ما برای تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در استان است که برای سال چهارم در نظر گرفتیم و هم‌اکنون ۵۰ هکتار آن‌ها شناسایی و مکاتبات لازم با ثبت اسناد نیز انجام شده است . در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر طرح‌های تفکیکی تهیه کرده و به بنیاد مسکن تحویل دادیم و در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز ۱۱۳ هکتاز زمین را به محدوده الحاق کردیم .

    وی سهمیه تعیین شده برای طرح نهضت ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بخش شمالی استان سیستان و بلوچستان را ۹۶ هزار واحد طی ۴ سال اعلام کرد و گفت : ۷۶ هزار و ۷۲۳ نفر از شهروندان استان از ۲۸ مهرماه تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند . ۴۷ هزار نفر از ثبت نام کنندگان ساکن شهر زاهدان هستند که اطلاعات ۱۷۰۰ نفر از این تعداد تایید نهایی شده‌ و در انتظار تعیین سازوکار دریافت هزینه از متقاضیان نهایی با توجه به وضعیت اقتصادی آنها هستیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : همچنین مراحل ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی آغاز شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری تعدادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد که البته ساخت تعدادی از این واحدها در راستای طرح قبلی اقدام ملی مسکن شروع شده بود .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده افتتاح حساب این متقاضیان در روزهای اخیر در بانک ملی انجام و بر اساس پیامک ارسالی ، متقاضیان حداکثر تا تاریخ مشخص شده، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به شماره‌ حساب ایجادی واریز کنند .

    |

    از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است .

    |

    نظرات کاربران