در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای پیاده سازی سامانه یکپارچه ارجاع کار با هدف حفظ منافع جامعه مهندسی استان تهران

    ضروری است معرفی طراح و مجری به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به صورت سیستمی و از طریق دسترسی مالک کارفرما به سامانه مربوطه انجام پذیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با هدف حفظ منافع جامعه مهندسی و افزایش کیفیت ساخت و سازها مواردی را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ کرد .

    خلیل محبت خواه درباره موارد ابلاغی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت : جهت شفافیت ، عدالت ناشی از ارجاع کار و وحدت رویه در فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی ، تمام کارهای طراحی و نظارت شهر تهران در رتبه های مختلف در سامانه بارگذاری خواهد شد .

    وی ادامه داد : تا پیاده سازی سامانه یکپارچه ارجاع کار به صورت الکترونیک که سازمان نظام مهندسی ساختمان به این امر ملزم است ، با توجه به عدم وجود رویه مشخصی جهت فعالسازی مهندسان و شرکت ها در دفاتر نمایندگی ، شیوه نامه پیشنهادی معاونت دفاتر و کمیسیون سیاست گذاری امور دفاتر ملاک عمل قرار گرفته شود ، همچنین می بایست این موضوع در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان اطلاع رسانی شده و درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فرایندی با گردش کار قابل رصد (به صورت کارتابل الکترونیک) بر روی سایت آن سازمان اجرایی شود .

    محبت خواه با اشاره به بخش دیگری از نامه مذکور افزود : ضروری است معرفی طراح و مجری به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به صورت سیستمی و از طریق دسترسی مالک / کارفرما به سامانه مربوطه انجام پذیرد .

    وی در پایان خواستار برگزاری انتخابات در تعیین اعضای هیات های اجرایی دفاتر نمایندگی شد و گفت : این مهم علی رغم خواست حداکثری جامعه مهندسی و مصوبه یکصد و شانزدهمین جلسه هیات مدیره آن سازمان تاکنون اجرایی نشده است و می بایست مصوبات هرچه سریعتر اجرایی شود تا مطالبات جامعه مهندسی استان تهران در خصوص ارجاع کار شفاف و عادلانه عملیاتی شود .




    مطالب مرتبط

    تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

    |

    پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

    |

    نظرات کاربران