در حال بارگذاری ...
  • نام‌نویسی بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن

    برای بخش عمده‌ای از این تعداد یعنی بیش از ۳ میلیون نفر معادل ۹۵ درصد متقاضیان مراحل پالایش سه شرطِ فرم ج ، عدم مالکیت خصوصی و تاهل در ستاد انجام شده و لیست افراد پالایش شده به کارتابل استان‌ها برای بررسی شرط چهارم یعنی سابقه سکونت ارسال شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند از ثبت نام ۳۲۰ هزار مرد مجرد بالای ۲۳ سال طبق تازه‌ترین آمار خبر داد و گفت : بیش از ۵۸ هزار خودمالک برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

    محمود محمودزاده جزئیاتی از روند ثبت‌نام مردان مجرد و سایر گروه‌ها در سامانه نهضت ملی مسکن و همچنین پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده را ارایه کرد . در مجموع تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار متقاضی در سامانه ثمن برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند . برای بخش عمده‌ای از این تعداد یعنی بیش از ۳ میلیون نفر معادل ۹۵ درصد متقاضیان مراحل پالایش سه شرطِ فرم ج ، عدم مالکیت خصوصی و تاهل در ستاد انجام شده و لیست افراد پالایش شده به کارتابل استان‌ها برای بررسی شرط چهارم یعنی سابقه سکونت ارسال شده است . استان‌ها نیز در حال پالایش شرط چهارم یعنی سابقه سکونت حداقل ۵ سال و یا ثبیت سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن هستند که نتایج بررسی را ثبت و به ستاد اعلام خواهند کرد .

    محمودزاده اظهار امیدواری کرد تا این بخش از پالایش نیز در استان‌ها و شهرهای جدید انجام شود و به زودی به اتمام برسد . برای آن دسته‌ای از متقاضیان که شرط چهارم نیز احراز شود با پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد و افراد واجد شرایط به شکل الکترونیکی به بانک معرفی می‌شوند تا برای آنها حساب باز شود و مراحل خود را طی کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعداد ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن نیز اعلام کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند . چنانچه با تقاضای قابل‌ملاحظه‌ای برای تمدید مواجه بشویم احتمال تمدید وجود دارد . در غیر این صورت لیست ثبت‌نام ۲۰ بهمن ماه بسته خواهد شد .

    محمودزاده در خصوص ثبت‌نام خودمالکان و معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد : تقاضای بیش از ۵۸ هزار مالک برای دریافت تسهیلات خودمالکی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم .

    |

    موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

    |

    نظرات کاربران