در حال بارگذاری ...
  • بافت‌های سکونتگاهی استان تهران در انتظار تحقق ردیف اعتباری بودجه سال جاری

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به دنبال تعامل گسترده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تعریف پروژه های خدمات رسان به اقشار محروم جامعه و ساکن در سکونتگاه های استان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی و بررسی تحقق ردیف اعتباری بند (ز) تبصره (۸) قانون بودجه سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد .

    خلیل محبت خواه در حاشیه جلسه بند (ز) تبصره(۸) و تخصیص اعتبار سکونتگاه‌های واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها گفت فایل طرحهای توسعه عمران شهری در خصوص بهسازی محیط های اسکان و بافت های فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها با تعامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعیت عشایری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گرفت .

    محبت خواه در ادامه افزود : اعتبارات بند (ز) تبصره ( ۸ ) قانون بودجه مختص سکونتگاه های خارج از شهرها و در محدوده بافت های روستایی و عشایری است و جمعیت ساکن در این بافتها ملاک عمل خدمات رسانی قرار خواهد گرفت که آمار جمعیتی آنها توسط حوزه جمعیت عشایری و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احصاء می شود .

    محبت خواه جمعیت عشایری استان تهران را بر اساس اطلاعات مرکز آمار ۲۰هزار نفر و جمعیت روستایی را ۸۱۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به دنبال تعامل گسترده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تعریف پروژه های خدمات رسان به اقشار محروم جامعه و ساکن در سکونتگاه های استان است .

    محبت خواه افزود : این جلسه سی و سومین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران بود که در خصوص تخصیص اعتبارات ویژه سکونتگاهی و تعیین تکلیف پروژه های توسعه و عمران تشکیل شد .

    وی در پایان گفت : جمعیت عشایری تهران با ۴۰۰ سال قدمت ، جمعیتی پویا و مولد است که در زمینه احداث درمانگاه ها و حمام های خورشیدی می بایست خدمات موثری به این عزیزان صورت پذیرد ، جمعیتی که از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز و لبنیات استان تهران هستند و ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند .

     




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    صدور سند برای زمین‌هایی ممکن است که قبل از فروردین سال ۱۳۹۴ ساخت و ساز در آنها انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران