در حال بارگذاری ...
  • شهر جدید گلمان در طرح نهضت ملی مسکن سهم ویژه‌ای دارد

    شهر جدید گلمان در مجاورت دریاچه ارومیه از ظرفیت گردشگری مناسبی برخوردار است و می‌تواند به شهری با جمعیت‌پذیری عالی تبدیل شود چرا که انگیزه مهم ما رضایت مردم است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در طرح نهضت ملی مسکن ، شهر جدید گلمان سهم قابل توجهی دارد و برای تحقق سیاست‌های کارآمد دولت در تولید انبوه مسکن باید انسجام و همدلی در بین دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد .

    علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در سفر به استان آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : شهر جدید گلمان ظرفیت‌های لازم برای شهری با هویت های ایرانی اسلامی را دارد .

    وی با تأکید بر اهمیت تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های زیرساختی در شهر جدید گلمان، افزود: از دست رفتن فرصت‌ها ، موجب افزایش هزینه‌های اجرایی پروژه‌ها می‌شود و باید با روحیه انقلابی و جهادی در تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌ها اقدام شود .

    سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بر ضرورت آغاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان در سال آینده تأکید کرد و ادامه داد: در بازدیدی که امروز همراه با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از شهر گلمان داشتیم ، مقرر شد تعیین تکلیف اراضی و متقاضیان پیگیری شود . شهر جدید گلمان در مجاورت دریاچه ارومیه از ظرفیت گردشگری مناسبی برخوردار است و می‌تواند به شهری با جمعیت‌پذیری عالی تبدیل شود چرا که انگیزه مهم ما رضایت مردم است .

    سرپرست وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت : پایبندی به اصول شهرسازی و معماری یک اصل است و شهر باید هویت داشته باشد ، شهری که سنت و المان‌های هویتی داشته باشد و الگوی ایرانی اسلامی در آن لحاظ شده باشد . امروز در شهر گلمان ، پتانسیل های شهری ایرانی ، اسلامی و در عین حال مدرن ، شهری پر توان از فعالیت انسان محور را دارد و لازم است فرصت های رشد و تعالی اسلامی در آن مهیا شود .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    در خصوص نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود ۴۰ هزار واحد را در دستور کار داریم . در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از ۱۶۶ هزار واحد ...

    |

    نظرات کاربران