در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح تفصیلی ۱۱۳ هکتار از اراضی زاهدان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    طرح مذکور جهت ساخت ۸۶۰۲ واحد با ظرفیت جمعیت پذیری نزدیک به ۲۸ هزار نفر پیش بینی گردیده که جزو اولین طرح های شاخص استان به شمار می رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل‌ راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : طرح تفصیلی ۱۱۳ هکتار از اراضی الحاقی به محدوده شهر زاهدان ویژه طرح نهضت ملی مسکن به منظور تامین خدمات و نیازمندی های عمومی و ساماندهی خدمات شهری در کمیسیون ماده ۵ این شهر به تصویب رسید .

    سید مهدی میری اظهار داشت : از آنجاییکه این گونه طرح ها جزو طرح های توسعه جدید شهرها محسوب می شوند تلاش شده تا بخش سکونت و فعالیت در آنها در چارچوب اسناد بالادستی پیش بینی تا مردم ساکن در آن منطقه ، دغدغه کمبود خدمات نداشته باشند .

    وی ادامه داد : در این راستا با بررسی های مکرر و جلسه های متعددی که با مسئولان استان برگزار شد نظر به اهمیت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع الحاق ۱۱۳ هکتار زمین در زاهدان در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی ایران قرار داده شد و بعد از مصوب شدن در این شورا ، بلافاصله طرح تفصیلی آن توسط این اداره کل تهیه و در ششمین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر زاهدان به تصویب رسید .

    سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : طرح مذکور جهت ساخت ۸۶۰۲ واحد با ظرفیت جمعیت پذیری نزدیک به ۲۸ هزار نفر پیش بینی گردیده که جزو اولین طرح های شاخص استان به شمار می رود .

    میری گفت : از آنجایی که طرح نهضت ملی مسکن به عنوان پروژه ای کلیدی در دولت سیزدهم نقشی مهم در خانه‌دار شدن و افزایش رفاه جامعه دارد اداره کل راه و شهرسازی بر خود واجب میداند جهت تامین مسکن خانوارهای واجد شرایط از هیچگونه تلاشی دریغ نکند و در اسرع وقت مابقی طرح های تفصیلی سایر شهرها را در دستور کار کمیسیون قرار دهد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان ویژه بررسی موارد شهرستان کاشان ، طرح تفکیکی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده افتتاح حساب این متقاضیان در روزهای اخیر در بانک ملی انجام و بر اساس پیامک ارسالی ، متقاضیان حداکثر تا تاریخ مشخص شده، مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود را به شماره‌ حساب ایجادی واریز کنند .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    نظرات کاربران