در حال بارگذاری ...
  • صدور گواهینامه‌های ماده ۴ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

    این قانون در راستای مردمی‌سازی نوسازی ، بهسازی و بازآفرینی و با توجه به جایگاه قانونی شرکت بازآفرینی شهری ایران در صدور صلاحیت مدیریت فنی ، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی مصوب شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور گواهینامه‌های ماده ۴ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد .

    بهرام معماریان گفت : در دوره مدیریت جدید تعداد ۷ گواهینامه جدید صادر شده و از سال ۹۸ تاکنون نیز ۲۱ گواهینامه توسعه‌گری ، ۳۶ گواهینامه تسهیلگری و ۶۹ گواهینامه کارگزاری صادر شده است .

    معماریان با اشاره به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، گفت : بر اساس این قانون صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سه گرایش توسعه‌گری ، تسهیلگری و کارگزاری را وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) تعیین می‌کند .

    وی افزود : این قانون در راستای مردمی‌سازی نوسازی ، بهسازی و بازآفرینی و با توجه به جایگاه قانونی شرکت بازآفرینی شهری ایران در صدور صلاحیت مدیریت فنی ، مالی و اجرایی اشخاص حقیقی و حقوقی مصوب شده است .

    معماریان با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور تسهیل و تسریع صدور مجوزهای کسب و کار ، سامانه‌ای جهت ثبت نام متقاضیان و بررسی مدارک آن‌ها به آدرس الکترونیکی http://۸۲.۹۹.۲۲۷.۲۶/made۴ راه‌اندازی کرده است، درباره روند فعالیت این سامانه توضیحاتی ارایه کرد و گفت : اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند جهت دریافت گواهینامه‌ها به صورت رایگان و غیرحضوری وارد سایت شده و پس از ورود به سامانه صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی با مطالعه دقیق و کامل دستورالعمل و بررسی نحوه امتیازدهی مدارک ، ثبت‌نام کنند و سپس با در دست داشتن مدارک به اداره‌کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کرده تا بررسی مدارک توسط کارشناس صورت پذیرد .

    معماریان افزود : پس از تایید مدارک توسط کمیته استانی ، صورتجلسه امضا شده توسط اعضا کمیته در سامانه بارگذاری شده و بررسی مدارک توسط ستاد آغاز و با تشکیل کمیته ستادی و تایید اعضای کمیته ستادی فرآیند چاپ گواهینامه‌ها آغاز می‌شود .




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران