در حال بارگذاری ...

ثبت نام بیش از ۳۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر

از بین ۳۰۶۵۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۳ هزار نفر پایش شده اند که در مرحله افتتاح حساب و تخصیص پروژه هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بیش ۳۰هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ‌۳۲۰۰ ثبت نام مربوط به مجردین است .

فرامرز رستمی از ثبت نام ۴۶۲۱۹ هزارمتقاضی در مجموع طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : از این تعداد ۳۰ هزار و ۶۵۰ ثبت نام مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که ۳۲۰۰ مورد از ثبت نامی ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد تامین زمین در استان گفت : تامین زمین حدود ۱۲ هزار واحد انجام شده و مابقی سهمیه ۴ ساله مسکن در مراحل مختلف بند الحاق و تغییر کاربری است . 

رستمی با اشاره به تعداد ۴۳ هزار واحد در نظر گرفته شده برای استان افزود : در شهرهای بوشهر ، گناوه و کنگان کمبود زمین وجود دارد و تامین زمین این مناطق از شهرهای جدید عالیشهر و نایبند (سیراف) صورت خواهد گرفت ، در ضمن برنامه ای برای احداث شهر جدید در استان وجود ندارد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مورد آخرین پایش ثبت‌نامی‌ها گفت : از بین ۳۰۶۵۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۳ هزار نفر پایش شده اند که در مرحله افتتاح حساب و تخصیص پروژه هستند .

رستمی در مورد اقدامات انجام شده در مورد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز خاطرنشان کرد : پروژه های اقدام ملی مسکن در شهرهای عالیشهر ، گناوه ، بوشهر ، کنگان ، دشستان ، دیر ، دیلم ، تنگستان و خورموج  ۵ الی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

گفتنی است ، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد . نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست ، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است . متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن ، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا ، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .




مطالب مرتبط

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران