در حال بارگذاری ...
  • علمکرد ۱۰ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن

    تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده برای ساخت در طرح اقدام ملی مسکن (این طرح در قانون جهش تولید مسکن در زمره طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است) یک میلیون و ۷۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۵۳۶ هزار و ۸۹۴ واحد آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملکرد ۱۰ ماهه وزارت راه و شهرسازی حاکی است که در بخش مسکن عملیات اجرایی ۵۳۶ هزار و ۸۹۴ واحد آغاز شده است .

    وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد ۱۰ ماهه خود در بخش مسکن را تشریح کرد .

    بر اساس گزارش اعلام شده در ۱۰ ماهه نخست امسال ، تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان دی‌ماه در مجموع بالغ بر ۲ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر است که بیشترین سهم مربوط به استان تهران با ۴۵۲ هزار نفر و کمترین میزان ثبت‌نامی مربوط به استان ایلام با ۱۱ هزار نفر است .

    همچنین ، ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده ۱۱۳ هزار واحد و ظرفیت اراضی آماده کلنگ‌زنی ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ واحد است.

    تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده برای ساخت در طرح اقدام ملی مسکن (این طرح در قانون جهش تولید مسکن در زمره طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است) یک میلیون و ۷۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۵۳۶ هزار و ۸۹۴ واحد آغاز شده است .

    از این تعداد بیشترین میزان مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید با ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد و کمترین مربوط به وزارت جهاد کشاورزی با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد است .

    همچنین سهم سایر دستگاه‌های متولی به ترتیب سازمان ملی زمین و مسکن با ۱۳۴ هزار و ۹۲۷ واحد ، شرکت بازآفرینی شهری ۸۰ هزار واحد ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۲ هزار واحد ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۵ هزار و ۸۵ واحد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۸۹ واحد و  وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    با توجه به نبود زمین دولتی و قرار گرفتن اراضی ملی در خط کمربندی شمال شهرداران ، در حال رایزنی‌ها برای تأمین زمین ویژه باقیمانده متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن در شهرداران هستیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

    |

    نظرات کاربران