در حال بارگذاری ...
  • آغاز نوسازی ۲۱۰ واحد در بافت فرسوده قصر دشت شیراز با تجمیع ۵۰ پلاک

    از سرمایه‌گذاران می‌خواهم با نیت خداپسندانه به ساخت فضاهای مذهبی ، فرهنگی ، ورزشی و آموزشی در بافت‌های فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود پیدا کنند . تمام هزینه‌هایی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌شود به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها محسوب خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام آغاز نوسازی ۲۱۰ واحد در بافت فرسوده قصر دشت شیراز از سرمایه‌گذاران خواست تا برای ساخت فضاهای مذهبی ، فرهنگی ، ورزشی و آموزشی در بافت فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود کنند .

    محمد آئینی در بازدید از پروژه نوسازی بافت فرسوده قصر دشت شیراز در خصوص این پروژه توضیحاتی ارایه کرد و گفت : سهمیه استان فارس در نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی است و پروژه نوسازی محله قصر دشت در این راستا و به عنوان پایلوت شهر شیراز آغاز شد . از تجمیع قریب به ۵۰ پلاک ، ساخت ۲۱۰ واحد در قالب ۲۲ پروژه شروع شده است .

    آئینی توضیح داد : از سرمایه‌گذاران می‌خواهم با نیت خداپسندانه به ساخت فضاهای مذهبی ، فرهنگی ، ورزشی و آموزشی در بافت‌های فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ورود پیدا کنند . تمام هزینه‌هایی که در این مناطق سرمایه‌گذاری می‌شود به استناد ماده ۱۲ قانون حمایت از احیا ، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی آن‌ها محسوب خواهد شد . سازمان امور مالیاتی بخشنامه این امر را ابلاغ کرده است و ادارات مالیاتی آماده همکاری در این زمینه هستند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مالکان بافت‌های فرسوده و حتی برخی سازندگان از توانایی مالی لازم برای نوسازی برخوردار نیستند ، افزود : در نتیجه این دو گروه باید مورد حمایت قرار گیرند ، در این راستا به مالکان ودیعه اسکان موقت اعطا می‌شود که این مبلغ در شهر شیراز ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۴۵ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و باز پرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود .

    وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سازندگان نیز گفت : میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها هم ۳۵۰ میلیون تومان است . این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود و به گونه‌ای است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده اعطا می‌شود ، این نرخ به طور میانگین در شهر شیراز حدود ۱۱ درصد است .

    آئینی در خصوص شرایط دریافت این تسهیلات نیز توضیحاتی ارایه و اظهار کرد : مالکان و صاحبان این پروژه‌ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار (پایان مرحله پی‌سازی) و امکان ترهین سند زمین پروژه ، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت برخوردار شوند .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها نیز جزو مشوق‌هایی است که می‌تواند سازندگان خرد و انبوه را به ساخت‌و‌ساز در بافت‌های فرسوده تشویق کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران