در حال بارگذاری ...

بررسی طرح‌های تفصیلی ۵ شهر استان اصفهان در جلسات کمیته کارشناسی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در یک هفته اخیر طرح‌های تفصیلی ۵ شهر استان اصفهان در جلسات کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت .

محمد بنائیان با بیان اینکه اکثر شهرهای استان دارای طرح جامع مصوب است اظهار کرد : تهیه طرح‌های تفصیلی شهری به عنوان مهم‌ترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهرها ، در دستور کار اصلی حوزه معاونت شهرسازی و معماری قرار دارند .  

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات شهرهای استان اصفهان در حوزه شهرسازی ، در قالب تهیه طرح‌های تفصیلی قابل اصلاح است عنوان کرد : بر این اساس جلسات کمیته کارشناسی در طول هفته بصورت مستمر برگزار می‌شود .  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : در یک هفته اخیر جلسات کمیته کارشناسی شهرهای اصفهان ، شهرضا ، نجف آباد ، آران و بیدگل ، لایبید ، طالخونچه و علویجه برگزار شد . اهم موارد مطرح شده در این جلسات شامل بررسی طرح‌های تفصیلی شهرهای طالخونچه ، لایبید ، شهرضا ، آران و بیدگل و نجف آباد و بررسی طرح تفکیکی ۱۴ هکتاری شهر علویجه (موضوع طرح نهضت ملی مسکن) بوده است .  

بنائیان گفت : در کمیته کارشناسی شهر اصفهان نیز که به طور منظم و یک روز در هفته برگزار می‌شود ، موارد جاری مورد بررسی قرار گرفت که از اهم موارد می‌توان به بررسی گستره طرح‌های ویژه منطقه ۸ (شمال خیابان رزمندگان) و همچنین تعیین تکلیف نحوه بررسی وضعیت گذرهای با عرض کمتر از ۲۰ متر اشاره کرد . 




مطالب مرتبط

طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

|

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

|

نظرات کاربران