در حال بارگذاری ...
  • آغاز پرداخت تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان توسط بانک مسکن

    برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۳۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی به بانک‌ها معرفی شد ، از انعقاد قرارداد ۲۸۰ واحد با مجموع تسهیلات بیش از ۹۵ میلیاردتومان خبر داد .

    محمود شایان در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارایه تسهیلات خودمالکی در سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه آمار پرداخت .

    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه به منظور ارایه تسهیلات خودمالکی طبق تازه‌ترین آمار ۳ هزار و ۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شدند ، گفت : از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند . برای ۲۸۰ واحدی که قرارداد آنها برای دریافت تسهیلات خودمالکی به امضا رسیده است ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب شده است که با توجه به پیشرفت پروژه‌ها به حساب خودمالکان واریز می‌شود .

    وی توضیح داد : از میزان ۹۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تسهیلات مصوب خودمالکی ۲۷ میلیارد تومان به حساب خودمالکان پرداخت شده است . ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن به تازگی شروع شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی نیز به خودمالکان پرداخت می‌شود .

    گفتنی است ، پرداخت تسهیلات به شکل مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی بدین نحو است که در مرحله آماده سازی زمین و پی‌کنی ۱۰ درصد کل تسهیلات، در مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، در مرحله سفت کاری ۲۵ درصد و در مرحله نازک‌کاری نیز ۲۵ درصد کل تسهیلات به سازندگان پرداخت می‌شود .

    همچنین تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت  در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است . سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، ‌سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان ، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است .




    مطالب مرتبط

    پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    نظرات کاربران