در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و تحویل ۱۴ پروژه بیمارستانی با بیش از ۲۵۰۰ تخت در ایام کرونا

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ایام کرونا و طی امسال و سال گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰) چهارده بیمارستان را با مجموع ۲ هزار و ۵۹۷ تخت تکمیل و افتتاح کرد .

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش ساخت ساختمان‌های عمومی به ویژه بیمارستان‌ها در ایام شیوع کرونا نقش موثری را ایفا کرد .  

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در عمل به وظایف خود و بر اساس اعتبارات مصوب و برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۶ بیمارستان را تکمیل و افتتاح کرد .

    بیمارستان‌های ۱۳۵ تختی شهید حسین‌پور لنگرود گیلان در ۳ طبقه در زمینی به مساحت ۴۵ هزار و ۱۷۹ مترمربع و در زیربنای ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع ، بیمارستان ۹۶ تختی تکاب در آذربایجان‌غربی در ۵ طبقه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و در زیربنایی ۹ هزار و ۱۶۲ مترمربع ، بیمارستان ۲۷۳ تختی آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت حیدریه خراسان‌رضوی در ۵ طبقه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار و ۵۸۸ مترمربع و زیربنای ۲۳ هزار و ۶۹۹ مترمربع ، بیمارستان ۳۱۳ تختی آموزشی جهرم فارس در ۶ طبقه در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۱۵۹ مترمربع ، بیمارستان ۱۴۲ تختی جایگزین شهیدرجایی گچساران (نرگسی گچساران) کهگیلویه‌و‌بویراحمد در ۶ طبقه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع و در زیربنای ۱۲ هزار و ۲۵ مترمربع ، بیمارستان ۹۹ تختی جایگزین ۱۵ خرداد مهدی‌شهر سمنان در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع ، از جمله بیمارستان‌های احداث و تکمیل شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال جاری است .

    آن سازمان در سال گذشته نیز که اوج شیوع کرونا بود توانست بیمارستان ۹۰ تختی پاوه در کرمانشاه ، بیمارستان ۲۳۷ تختی بروجن در چهارمحال و بختیاری ، بیمارستان ۲۲۴ تختی بهشهر در مازندران ، بیمارستان ۲۳۱ تختی تالش در گیلان ، بیمارستان ۲۳۵ تختی سقز در کردستان ، بیمارستان ۱۵۰ تختی جایگزین سینا - زرند در کرمان ، بیمارستان ۲۱۸ تختی سراوان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت ۴۰ هزار و ۴۳۸ مترمربع و زیربنای ۱۷ هزار و ۸۸۰ مترمربع و بیمارستان ۱۵۴ تختی جایگزین تویسرکان همدان در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۳۸۸ مترمربع و زیربنای اصلی ۱۷ هزار و ۳۴۰ مترمربع را احداث و افتتاح کند .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران