در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری از صدها واحد مسکونی جدید در شهرستان گرمدره با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

موضوع معیشت و اسکان آحاد جامعه از اولویت دولت جدید است . در این قالب بنا داریم سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید به همت دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت بخش خصوصی در استان‌های مختلف احداث کنیم که گزارش‌های دریافت شده از روند اجرای این پروژه‌ها نشان می‌دهد تمامی طرح‌ها با سرعت قابل قبولی آغاز شده‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آیین افتتاح چهارصد و پنجاه و چهار واحد مسکونی و آغاز عملیات ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر در پروژه بزرگ آسمان البرز روز گذشته ۲۷ بهمن با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در شهر گرمدره استان البرز برگزار شد .

فاز نخست پروژه ۲۸۰۰ واحدی آسمان البرز در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۱۷۵ مترمربع در قالب ۴۶ بلوک ساختمانی و ۸۷۰ واحد مسکونی ظرف ۳ سال گذشته آغاز شده که اینک حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۶۸۰ واحد مسکونی آن تحویل متقاضیان شده است .

فاز دوم پروژه هم در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع در قالب ۱۶ بلوک و ۴۰۸ واحد که به همت شرکت سرمایه‌گذاری خانه‌گستر یکم طی دو سال گذشته اجرا شده، اکنون ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

روز گذشته ۲۷ بهمن کلنگ ساخت ۴۰۰ واحد جدید در این مجموعه با اعتباری معادل ۱۰۵۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰ بلوک ساختمانی به مساحت ۲۰ هزار و ۸۲۸ مترمربع توسط معاون اجرایی رئیس جمهور به زمین زده شد . پروژه آسمان البرز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت مجموعه آپارتمان‌های ۸ تا ۱۲ طبقه در جنوب شرقی شهر گرمدره از توابع استان البرز در حال اجراست .

صولت مرتضوی ، معاون اجرایی رئیس جمهوری در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مذکور با اشاره به برنامه توسعه ساخت مسکن در قالب سند تحول دولت سیزدهم ، گفت : موضوع معیشت و اسکان آحاد جامعه از اولویت دولت جدید است . در این قالب بنا داریم سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید به همت دستگاه‌های اجرایی و با مشارکت بخش خصوصی در استان‌های مختلف احداث کنیم که گزارش‌های دریافت شده از روند اجرای این پروژه‌ها نشان می‌دهد تمامی طرح‌ها با سرعت قابل قبولی آغاز شده‌اند .

معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد : نیروی انسانی نخبه و روحیه جهادی مشارکت‌کنندگان در طرح‌های مذکور باعث شده سرعت توسعه ساخت مسکن در همین چندماهه ابتدایی مسئولیت دولت سیزدهم به نحوه چشمگیری افزایش یابد .

وی گفت : یکی از دستگاه‌های اجرایی که در این حوزه بسیار فعالانه حاضر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در همین مدت کوتاه ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی در قالب طرح جهش تولید مسکن را آغاز کرده است . دولت بنا دارد با یک برنامه‌ریزی منسجم طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را با مشارکت بخش خصوصی محقق کند .

وی همچنین با اشاره به عملکرد دولت در مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت : حفظ جان مردم و ارتقای شاخص بهداشت عمومی به عنوان گام نخست سند تحول دولت سیزدهم از پیشرفت خوبی برخوردار است و اگرچه همچنان شاهد شیوع این بیماری در کشور هستیم ولی در مجموع از آمار بستری‌ها و تلفات جانی کاسته شده است .

 

 

مقاوم‌سازی تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا ۱۴۱۰

اکبر نیکزاد ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح‌های هادی روستایی گفت : هم‌اینک تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سراسر کشور دارای طرح هادی مصوب هستند که کاربری‌های آموزشی ، فرهنگی ، خدماتی ، اقتصادی و مسکونی آنها توسط کارشناسان بررسی شده و در اجرای این طرح‌ها ساخت معابر روستایی با استفاده از اعتبارات سیستم بانکی و دریافت مصالحی نظیر قیر ارزان در دست اجراست .

نیکزاد ادامه داد : به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ظرف سالیان اخیر ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاها نوسازی و بهسازی شده‌اند و بنا داریم سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور را نسبت به حوادث غیرمترقبه نوسازی و بهسازی کنیم . با این روند تا سال ۱۴۱۰ حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاها نخواهیم داشت . علاوه بر این هم‌اینک در هشت کانون زلزله‌زده و شش نقطه سیل‌زده کشور عملیات بازسازی واحدهای مسکونی و خدماتی ادامه دارد و نگرانی حادثه‌دیدگان از تأمین مسکن برطرف شده است .

نیکزاد گفت: ظرف دو سال گذشته بالغ بر چهار میلیون واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در قالب یک طرح مشارکتی میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای سند ملکی شده‌اند . از سوی دیگر در اجرای طرح جهش تولید مسکن ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در نقاط شهری با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد مسکن آغاز شده و روستائیان نیز در ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی فعال شده‌اند .

نیکزاد ادامه داد : در همین رابطه بنیاد مسکن به احیای بافت فرسوده شهرها نیز ورود کرده و هم‌ اکنون ساخت و نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در کانون مرکزی و حاشیه شهر زاهدان آغاز شده و در ادامه بافت فرسوده شهر کرج احیا خواهد شد .

در تهران نیز بنا داریم در دو فاز هر یک به مقیاس پنج هزار واحد مسکونی را احداث کنیم، ضمن اینکه براساس مصوبات پریروز، زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار در غرب استان البرز برای توسعه مسکن ملی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که با همکاری وزارت راه و شهرسازی طراحی واحدهای مذکور آغاز شده است .

نیکزاد همچنین با اشاره به توقف پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن در روستاها گفت : گزارش ناهماهنگی میان بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در اعطای این تسهیلات به رئیس‌جمهوری داده شده و براساس دستور رئیس جمهوری مقرر شد سازمان برنامه و بودجه حداکثر تا یک هفته آینده دستور پرداخت این تسهیلات را به بانک مرکزی ابلاغ کند .

بنابراین پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها از اسفند آغاز خواهد شد .

مجتبی عبداللهی ، استاندار البرز نیز در این مراسم خواستار مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در توسعه ساخت مسکن در این استان شد و از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخواست کرد با تمرکز بیشتر روی کیفیت مصالح ساختمانی ، واحدهایی بسازد که عمر مفید آنها بالغ بر ۱۰۰ سال باشد .

استاندار البرز همچنین خواستار توجه به توسعه اشتغال جوانان در اجرای طرح جهش تولید مسکن شد و درخواست کرد روی موضوع احیای بافت فرسوده شهر کرج سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

نظرات کاربران