در حال بارگذاری ...

ثبت نام ۱۰ هزار مرد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران

طبق مقررات نهضت ملی مسکن ، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل ، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا ، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا ، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری ایرنا ، معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت که از مجموع ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفری که در این استان برای خانه‌داران شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند ، ۱۰ هزار و ۲۰۵ نفر را مردان مجرد ۲۳ سال به بالا تشکیل می‌دهند .

سید عباس رهگشای با اعلام این که نام نویسی از مردان مجرد بالای ۲۳ سال از اول دی ماه شروع شده بود ، افزود : طبق آمارهای رسمی ۲۳۰ هزار مرد مجرد بالای ۲۳ سال در مازندران زندگی می کنند که در صورت تمایل می توانند تا پایان بهمن ماه با مراجعه به سامانه http://saman.mrud.ir  ثبت‌نام کنند .

وی شرط تحویل خانه در طرح نهضت ملی مسکن به افراد مجرد را متاهل بودنشان ذکر کرد و گفت : در غیر این صورت قیمت خانه ساخته شده طبق کارشناسی روز برای متقاضیان محاسبه می‌شود .

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اعلام تمدید ثبت نام افراد متاهل در طرح نهضت ملی مسکن تا پانزدهم اسفند امسال ، توضیح داد : از مجموع ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفری که تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند ، صلاحیت ۶۰ هزار و ۳۲۵ نفر بررسی شد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۵ نفر به مرحله دوم خانه دار شدن که معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات است ، راه یافته اند .

وی علت مهم احراز نشدن صلاحیت ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفری که در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند ، برخوردار نبودن شرایط سابقه پنج سال سکونت در شهر منتخب و داشتن ملک خصوصی اعلام کرد .

رهگشای همچنین از آغاز ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی سهمیه سال نخست مازندران در ۶۲ منطقه شهری استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت که برای ساخت این تعداد خانه ۸۰۰ هکتار زمین جانمایی شده است .

وی میزان تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان شهر ساری را ۳۵۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرهای مازندران ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : با توافقی که بین پیمانکاران و انبوه سازان و راه و شهرسازی مازندران انجام شده ، تلاش خواهیم کرد خانه‌های با کیفیت و با حداقل قیمت تمام شده در متراژهای استاندارد در کمترین زمان ممکن تحویل متقاضیان بدهیم .

درخواست تسهیلات برای خانه‌های نیمه‌تمام  

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران همچنین از درخواست حدود ۱۰ هزار مازندرانی برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن جهت تکمیل خانه های نیمه تمام خبر داد و گفت که فرایند پرداخت تسهیلات به این دسته از متقاضیان با تامین اعتبار در ۱۰ بانک عامل استان بزودی آغاز خواهد شد .

سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار خانه است .

طبق مقررات نهضت ملی مسکن ، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل ، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا ، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا ، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن ، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

بر اساس این قانون ، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن ، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند . همچنین ، قانون برای سرپرستان خانوار ، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است . در عین حال ، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند . 




مطالب مرتبط

در هفته دولت امسال ۳ هزار و ۷۰۸ واحد مسکن شامل ۱۸۶ واحد حمایتی ، ۲۵۶ واحد مسکن مهر ، هزار و ۷۳۸ واحد خودمالکی ، هزار و ۲۰۵ واحد بازآفرینی و ۳۲۳ واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود . این واحدهای مسکونی در شهرهای ساری ، میاندورود (سورک) ، بابلسر ، آمل ، بابل ، شیرگاه و بهشهر تحویل ...

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

نظرات کاربران