در حال بارگذاری ...
  • ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن توسط بنیاد مسکن

    در صورت تامین هر مقدار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن با توجه به ظرفیت‌های فنی و اجرایی این توان را دارد که ساخت واحدهای مسکونی را شتاب داده و حتی بیش از تعهدات خود در این طرح مسکن بسازد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد .

    حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مسکن روستایی در روستای چورن بخش کجور شهرستان نوشهر که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن مازندران و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان برگزار شد ، اظهار کرد : طبق برنامه نهضت ملی مسکن قرار شد هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و ۲۰۰ هزار خانه نیز در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخته شود .

    وی افزود : در صورت تامین هر مقدار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن با توجه به ظرفیت‌های فنی و اجرایی این توان را دارد که ساخت واحدهای مسکونی را شتاب داده و حتی بیش از تعهدات خود در این طرح مسکن بسازد .

    نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به نوسازی ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی کشور توسط این نهاد گفت : تلاش‌ بر این است که تا سال ۱۴۱۰ جشن ملی پایان نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را برگزار کنیم . یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن در کشور ساخت مسکن محرومان است که در این زمینه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد . دو هزار واحد از این تعداد مسکن محرومان سهم مازندران است که امروز در روستای چورن بخش کجور هزار و ششصدومین واحد تحویل داده شد .

    روحانی‌نژاد با اشاره به کمک بلاعوض و تسهیلات ارائه شده به ۷۰واحد مسکن محرومان در این منطقه از سوی بنیاد مسکن گفت: خیران نیز نقش بسزایی در این نوسازی واحدهای مسکونی دارند . در این راستا انجمن خیران مسکن‌ساز که یک سازمان مردم‌نهاد وابسته به بنیاد مسکن است از سال ۱۳۸۳ تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده است .

    مهدی بیژنی ، رئیس بنیاد مسکن نوشهر نیز در این مراسم گفت : از دو هزار واحد مسکن محرومان که برای مازندران در نظر گرفته شد، ۵۵ واحد سهم شهرستان نوشهر است که از این تعداد ۳۵واحد به بهره‌برداری رسید و مابقی نیز با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است .

    واحد مسکن محروم روستای چورن با ۶۰متر مربع زیربنا و هزینه بالغ بر ۴۵۰میلیون تومان در زمین ۲۵۰ متری اهدایی یکی از خیران ساخته و افتتاح شد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران