در حال بارگذاری ...

عدم افزایش عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان طی سال آینده

جهت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و حمایت از متقاضیان حائز شرایط در استان مصوب شد عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سال آتی برای هم پروژه های دولتی و هم پروژه های خودمالک این طرح که به افراد واجد شرایط فروخته می شود هیچگونه افزایشی نداشته باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در پنجمین جلسه شورای مسکن استان عنوان کرد : عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان در سال آتی افزایش نخواهد داشت .

پنجمین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری به ریاست زنگانه استاندار گلستان و با حضور انصاری مشاور وزیر کشور ، محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورا در سالن شهید رجایی ساختمان شماره یک  استانداری برگزار شد .

محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان ضمن اشاره برنامه ابلاغی نهضت ملی و مشخص شدن سهمیه اجرای مسکن شهری برای هر دهک درآمدی و تخصیص یارانه نرخ سود به تناسب هر دهک   اظهار داشت : در این جلسه مصوب شد استان ، پیشنهاد پرداخت اقساط توسط متقاضی به صورت پلکانی را به وزارت راه و شهرسازی ارسال نماید . با توجه به کمبود زمین در بعضی از شهرهای استان مقرر شد که در استان اولویت اول ، تخصیص اراضی موجود دولتی به طرح نهضت ملی مسکن بوده و سپس اراضی دستگاه های اجرایی برای مولد سازی پیشنهاد شود .

مدیرکل راه و شهرسازی گزارشی از شناسایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در استان  ارائه داد و اظهار داشت : در این جلسه مصوب شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان جهت انتقال سند اراضی شناسایی شده به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی برابر قانون در مهلت قانونی اقدام نماید .

محبوبی با اشاره به حمایتی بودن طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد : جهت جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده و حمایت از متقاضیان حائز شرایط در استان مصوب شد عوارض صدور پروانه های ساختمانی در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در سال آتی برای هم پروژه های دولتی و هم پروژه های خودمالک این طرح که به افراد واجد شرایط فروخته می شود هیچگونه افزایشی نداشته باشد .

در طرح نهضت ملی مسکن وظیفه احداث مسکن شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

نظرات کاربران