در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان واجد شرایط برای مسکن دار شدن هستند

    سهم استان زنجان در طی ۲ سال حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی است که این روند محقق شده و در این میان ثبت نام مرحله اول ۱۶ هزار واحد شروع شده و با تخصیص ۴ هزار ثبت نامی جدید ، سهم دو سال تکمیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه طبق برآورد انجام گرفته بیش از ۷۰ درصد از ثبت نام کنندگان در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ، واجد شرایط برای مسکن دار شدن هستند ، گفت : این تعداد ۳۰ هزار نفر زنجانی را شامل می‌شود .

    مسعود بیات منش ظهر یکشنبه در چهارمین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان ، با بیان اینکه ثبت نام از طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در حال انجام است ، گفت : تاکنون بیش از ۵۶ هزار و ۵۸۹ نفر زنجانی در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر مجرد هستند . شهرستان زنجان با بیش از ۴۱ هزار و ۴۶۱ نفر ، بیشترین تعداد ثبت نامی ها در استان را به خود اختصاص داده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه طبق برآورد انجام گرفته بیش از ۷۰ درصد از ثبت نام کنندگان در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ، واجد شرایط برای مسکن دار شدن هستند ، گفت : این تعداد ۳۰ هزار نفر زنجانی را شامل می‌شود .

    بیات منش با اشاره به اینکه پایش متقاضیان در حال انجام است ، تاکید کرد : اولویت ما در فاز اول ۵ هزار نفر در سطح استان است که با توجه به سن افراد ، وضعیت تاهل و عائله‌مندی براساس (تعداد افراد خانواده) متقاضیان به بانک معرفی و تشکیل پرونده خواهند داد .

    وی با بیان اینکه سامانه استعلام مالکیت مشکلاتی دارد ، افزود : در حال پیگیری برای رفع مشکل سامانه هستیم تا به زودی این مشکل رفع شود و در این میان پایش افراد مجرد در سطح آخر انجام می‌شود .

    اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان تعیین تکلیف می‌شود

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، به زمان پایش ثبت نام کنندگان در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت : برای این کار یک سال زمان نیاز است که در این میان برای پایش ۵ هزار نفر اول ، فقط سه ماه فرصت لازم است تا کار پرونده آنها به مرور تکمیل شود . طبق تکلیف ارائه شده به استان مقرر شد در مرحله اول سهم دو سال استان را به صورت یک جا شروع کنیم و در دو سال بعدی در یک فرصت یک ساله ، زمین برای فاز دو تامین شود .

    وی به اراضی خالی و بدون تکلیف اطراف شهر زنجان اشاره کرد و ادامه داد : در طرح «جامع شهر زنجان» برای توازن بخشی به منطقه غرب و شرق زنجان ، این اراضی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شده و شهرک‌ها به صورت یکپارچه ایجاد شود تا ارزش افزوده و توسعه منطقه بالا رود و جلوی سکونت گاه‌های غیر رسمی گرفته شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از همکاری خوب بانک مسکن قدردانی کرد و گفت : با همکاری خوب مدیرعامل شعب بانک مسکن استان ، اولین استان هستیم که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را اخذ کردیم و طبق برنامه ۱۵ هزار واحد هم تا پایان سال عقد قرار داد خواهد شد .

    بیات منش با اشاره به اینکه ثبت اسناد به ازای هر استعلام ۵۵ هزار تومان هزینه دریافت می‌کنند ، افزود : پیکی از گلوگاه هایی که طولانی شدن مدت پالایش را در پی دارد ، ثبت اسناد است که می‌بایست با افزایش نیرو و تسهیل ارسال جواب استعلام‌ها این مشکل برطرف گردد .

    وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی که در کشور انجام شده و به استان‌ها تکلیف شده در طول چهار سال باید بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته شود ، خاطرنشان ساخت : سهم استان زنجان در طی ۲ سال حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی است که این روند محقق شده و در این میان ثبت نام مرحله اول ۱۶ هزار واحد شروع شده و با تخصیص ۴ هزار ثبت نامی جدید ، سهم دو سال تکمیل خواهد شد .

    مباحث فرهنگی و مذهبی در پروژه‌های مسکن زنجان مورد تاکید است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد : در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر ، ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است .

    بیات منش از اضافه شدن یک کارگزاری مسکن در منطقه مهر آرا در شهر زنجان خبر داد و بیان داشت : سایت مهرآرا سومین سایت در شهر زنجان است که ثبت نامی ها جدید مسکن در این سایت خواهد بود و همچنین در شهر ابهر با همکاری مجموعه معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد قرار داد کارگزاری منعقد شده است . شهرداری زنجان در روند پیشرفت پروژه‌های مسکن در استان همکاری خوبی دارد و تشکر می‌کنم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه به مباحث پیوست فرهنگی و مذهبی در دو سایت مسکن توجه خواهد شد ، افزود : جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان با هیئت امنای خاتم داشتیم تا از ظرفیت این هیئت امنا استفاده کنیم و فضاهای مذهبی و فرهنگی در سایت‌های مسکونی احداث شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    نظرات کاربران