در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۲۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس

    بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در طرح‌های اجرایی مسکن ، سه مشکل زیرساخت‌ ، کیفیت و سرعت ساخت پروژه‌ها در قالب تشکیل کارگروهی بررسی شده اشتباهات گذشته در پروژه‌های جدید نباید تکرار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی پروژه ۳۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (ص) این استان خبر داد .

    آرش رضایی گفت : آئین کلنگ زنی پروژه ۳۲۰ واحدی مسکن امروز با حضور مهندس دوستی استاندار هرمزگان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آغاز شد .

    رضایی گفت : این پروژه در مساحت نزدیک به ۱۸ هزار مترمربع و در قالب چهار بلوک ۱۰ طبقه‌ای ساخته می شود که هر یک از بلوک‌ها دارای هشت طبقه ، یک طبقه همکف و یک طبقه زیرزمین است . در طراحی واحد‌های مسکونی این پروژه ، ۹۶ واحد یک خوابه با مساحت ۶۹ تا ۷۵ مترمربع و ۲۲۵ واحد دوخوابه ۹۴ تا ۱۰۲ مترمربعی در نظر گرفته شده است . از نکات جالب توجه در این پروژه ، پیش بینی ۳۲ واحد برای معلولان ، فضای دوچرخه سواری ، فضای بازی و سرانه ۴۱مترمربع فضای سبز برای هر واحد مسکونی است .

    مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیزدر حاشیه این مراسم یکی از برنامه‌های مهم دولت را ساخت مسکن برشمرد و گفت : بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده در طرح‌های اجرایی مسکن ، سه مشکل زیرساخت‌ ، کیفیت و سرعت ساخت پروژه‌ها در قالب تشکیل کارگروهی بررسی شده  اشتباهات گذشته در پروژه‌های جدید نباید تکرار شود .

    بنا به گفته شهریار نوری زاده رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان ، این پروژه مسکونی با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی و در صورت تأمین آورده از سوی متقاضیان در مدت زمان ۲سال ساخته می شود .

    هم اکنون بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سایت پیامبر اعظم (ص) بندرعباس با پیشرفت پنج تا ۵۰درصد در حال اجرا است .

    کار ساخت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بنیاد ساخت و خود مالک نیز در شهرستان های حاجی آباد ، سیریک ، جاسک ، بندرخمیر ، بندرلنگه و بندرکنگ که در سامانه اقدام ملی ثبت نام و آورده خود را به حساب مربوطه واریز کرده اند در شرف انجام است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران