در حال بارگذاری ...

کارسازی کارگروه امور زیربنایی استان تهران در تصویب محدوده و کاربری شهرک صنعتی کاظم آباد

با هدف ساماندهی شهرک‌های صنعتی ، اشتغالزایی ، تولید و پیگیری درخواست‌های مردمی ساماندهی محدوده و کاربری شهرک صنعتی کاظم آباد از شهرک های تولیدی بسیار خوب در حوزه غرب استان تهران در دستور کاراین اداره کل قرار گرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شهرک صنعتی کاظم آباد در حریم شهر رباط کریم فرآیند کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست را جهت تصویب طی کرد .

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اعطاء مجوز به شهرک صنعتی کاظم آباد و ساماندهی مجموعه ۹۸ هکتاری این شهرک صنعتی غیر دولتی خبر داد و گفت : در راستای اجرای تکلیف بند ۲ مصوبه مورخ ۳۱/۲/۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص شهرک های صنعتی غیر دولتی استان تهران مبنی بر تعیین تکلیف محدوده و نقشه کاربری شهرک صنعتی غیر دولتی کاظم آباد ، مراحل طی فرآیند قانونی استانی (مصوبات کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان) انجام و جهت تصویب نهایی و طرح در شورای عالی شهر سازی و معماری به دبیرخانه شورای مذبور ارسال شد .

وی با اشاره به موقعیت تاریخی شهرک صنعتی کاظم آباد که در حریم شهرستان رباط کریم واقع شده است ، گفت : این شهرک از لحاظ موقعیت مکانی از جمله شهرک‌هایی است که در یک موقعیت ارتباطی ایده آل ریلی ، بزرگراه‌های زمینی و به ویژه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی بزرگ در آن فعال است . البته برخی از واحد های صنعتی آن در زمینه مصنوعات چوبی و فلزی صادرات قابل توجهی نیز به کشورهای همسایه دارند .

محبت خواه گفت : با هدف ساماندهی شهرک‌های صنعتی ، اشتغالزایی ، تولید و پیگیری درخواست‌های مردمی ساماندهی محدوده و کاربری شهرک صنعتی کاظم آباد از شهرک های تولیدی بسیار خوب در حوزه غرب استان تهران در دستور کاراین اداره کل قرار گرفت . این موضوع با رعایت ملاحظات زیست محیطی ، احتساب سرانه‌ها و خدمات عمومی انجام شده و محدوده شهرک مذکور و کاربری اراضی با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص این شهرک و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مورد تدقیق قرار گرفته است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با ارائه توضیحاتی گفت : تبدیل مجموعه های صنعتی و کارگاهی موجود در محدوده و حریم شهرهای استان تهران به شهرک صنعتی ، ضمن این که موجب تشویق و تشدید بارگذاری صنعتی در پیرامون پایتخت خواهد شد، مجموعه شهری تهران را به لحاظ جمعیتی با چالش جدی مواجه می کند به همین دلیل شورای عالی شهرسازی و معماری با توجه به مغایرت صریح این موضوع با موازین و احکام فرادستی در سطح مجموعه شهری تهران و در راستای ایفای تکالیف قانونی در تعادل بخشی فضایی در عرصه آمایش سرزمین ضمن اعلام مخالفت با ایجاد شهرک صنعتی جدید در استان تهران مقرر کرده است در صورت نیاز ساماندهی ساخت و سازهای کارگاهی و صنعتی موجود در حریم و محدوده شهرهای استان در قالب طرح های ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم شهری با رعایت ضوابط و مقررات مرتبط انجام گیرد .




مطالب مرتبط

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

|

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

|

نظرات کاربران