در حال بارگذاری ...
  • هموار شدن مسیر ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان

    مهمترین معضل طرح تفصیلی شهر کاشان عدم لحاظ بافت تاریخی در طرح بوده که در جلسات پیشین کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان و با همت علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان این ایراد نیز برطرف و ابلاغ محدوده بافت تاریخی انجام پذیرفته بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان یکی از اشکالات وارده به طرح تفصیلی کاشان اصلاح و مسیر ابلاغ آن هموار شد .

    جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان به ریاست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد .  

    در این جلسه طرح‌ تفصیلی شهر درچه و موارد جاری شهر کاشان مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاح یکی از اشکالات وارده به طرح تفصیلی کاشان ، مسیر ابلاغ طرح تفصیلی هموار شد .  

    گفتنی است ، مهمترین معضل طرح تفصیلی شهر کاشان عدم لحاظ بافت تاریخی در طرح بوده که در جلسات پیشین کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان و با همت علیرضا قاری‌قرآن مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان این ایراد نیز برطرف و ابلاغ محدوده بافت تاریخی انجام پذیرفته بود .  

    در این نشست یکی از مباحث مطرح شده در خصوص شهرستان اردستان نیز موضوع طرح تفکیکی زمینی در شهر اردستان بود که در زمینه تامین مسکن می‌تواند برای مردم این شهر راهگشا باشد . 




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه منجر می‌شود که ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به‌نحوی تدوین گردد که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورد کند .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران