در حال بارگذاری ...

ابلاغ شیوه‌نامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شعب بانک مسکن

انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فارغ از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ارایه مدارک و مستندات از قبیل مستندات هویتی ، اسناد مالکیتی عرصه محل اجرای طرح ، پروانه ساختمانی و ... ، پس از تشکیل پرونده و اخذ استعلام‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از ابلاغ شیوه‌نامه اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن به شعب آن بانک خبر داد.

محمدحسن علمداری با بیان اینکه اشخاص و پروژه‌های مشمول طرح نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف (انبوه‌سازی، گروه‌های ساخت ، خودمالکی و...) از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی تایید و به بانک معرفی می‌شوند، سقف تسهیلات قابل‌اعطا در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌منظور احداث واحدهای مسکونی را برای شهر تهران ۴۵۰۰ میلیون ریال ، شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت (مشهد ، اصفهان ، کرج ، شیراز ، تبریز ، قم ، اهواز) ۴۰۰۰ میلیون ریال ، سایر مراکز استان‌ها (با جمعیت کمتر از یک‌میلیون نفر) ۳۵۰۰ میلیون ریال ، سایر شهرها ۳۰۰۰ میلیون ریال و برای روستاها ۲۵۰۰ میلیون ریال ، عنوان کرد .

علمداری نرخ سود تسهیلات را بر اساس نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد) عنوان کرد و گفت : در صورتی‌ که پرداخت بخشی از سود تسهیلات در قالب یارانه (با ارایه تضمین‌نامه) توسط دولت تضمین شود ، اعطای تسهیلات به متقاضیان با نرخ‌های یارانه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود . انعقاد قرارداد مشارکت مدنی فارغ از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه پس از ارایه مدارک و مستندات از قبیل مستندات هویتی ، اسناد مالکیتی عرصه محل اجرای طرح ، پروانه ساختمانی و ... ، پس از تشکیل پرونده و اخذ استعلام‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد بود .

عضو هیات مدیره بانک مسکن نحوه واریز مراحل سهم‌الشرکه بانک در پروژه‌های موصوف را طی چهار مرحله آماده‌سازی ، پی‌کنی و فونداسیون ؛ اسکلت و سقف ؛ سفت‌کاری و نازک‌کاری اعلام کرد .

علمداری با اشاره به اینکه مجموع دوره‌های مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن حداکثر ۲۰ سال است ؛ اظهار داشت : پس از پایان دوره‌های مشارکت مدنی ، اصل و سود آن ، قابل تقسیط به نام متقاضیان واجد شرایط خواهد بود . بر این اساس ، در صورت طولانی شدن دوره مشارکت مدنی بیش از زمان قیدشده در قرارداد ، چنانچه افزایش طول دوره مشارکت مدنی ناشی از قصور و کوتاهی سازنده (با تشخیص و تایید وزارت راه و شهرسازی) باشد ، پرداخت سود مشارکت ناشی از مدت‌زمان افزایش‌یافته بر عهده سازنده خواهد بود . همچنین فروش اقساطی تسهیلات مشارکت مدنی صرفاً به تعداد یک واحد مسکونی به نام هر متقاضی ، امکان‌پذیر خواهد بود .

علمداری با اشاره به پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر ، اظهار داشت : اعطای تسهیلات متمم به پروژه‌های احداثی در قالب مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن تا سقف‌های تعیین‌شده برای تسهیلات طرح نهضت ملی با رعایت ضوابط و مقررات ذیربط امکان‌پذیر است .

وی ادامه داد: در اعطای تسهیلات مذکور ، رعایت تمامی ضوابط و مقررات بانک ازجمله اعتبارسنجی متقاضی ، عدم وجود سابقه چک برگشتی و تسهیلات معوق ، ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده بر اساس ضوابط ذیربط، ارایه گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و ... در چارچوب ضوابط و سیاست‌های اعتباری سالیانه بانک الزامی است. ضمناً اشخاص حقوقی ، الزامی به کسب حدنصاب نسبت مالکانه (در حال حاضر ۱۵ درصد) ندارند .

عضو هیات مدیره بانک مسکن در خصوص بهره‌مندی روستاییان از تسهیلات مسکن روستایی ، گفت : اعطای تسهیلات به روستاییان ، به‌صورت اعطای تسهیلات تا سقف تسهیلات مسکن روستایی (۱۰۰۰ میلیون ریال) و نیز اعطای تسهیلات در چارچوب ضوابط طرح نهضت ملی مسکن مشروط به معرفی از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی ، تا سقف ۲۵۰۰ میلیون ریال ، ضمن ترهین عرصه محل اجرای طرح با لحاظ اعطای تسهیلات تا سقف ۱۰۰۰ میلیون ریال با نرخ سود یارانه‌ای ( در حال حاضر ۵ درصد) و اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد) امکان‌پذیر است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

نظرات کاربران