در حال بارگذاری ...
  • وزارت راه و شهرسازی دستگاهی پیشرو در حیطه مهندسی

    دولت سیزدهم با برنامه عملیاتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی و تکمیل پروژه‌های عظیمی چون آزادراه تهران - شمال اثری تاریخی از کیفیت مهندسی ایرانی با کمک تمام مهندسان این سرزمین را به یادگار خواهد گذاشت . روز مهندس را به تمام مهندسان سرزمینم که برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن پنجم اسفندماه ، روز مهندس را تبریک گفت و وزارت راه و شهرسازی را دستگاهی پیشرو در حیطه مهندسی خواند .

    رستم قاسمی در پیامی به مناسبت پنجم اسفندماه ، روز مهندس با اشاره به این روز گفت : پنجم اسفند به احترام تولد خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان «معمار» ، «ریاضیدان» و «منجم» بزرگ ایرانی، روز مهندس نامگذاری شده است . این روز بیانگر کاربرد «علم نافع» برای بشریت در ایجاد سازندگی و عمران است .

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: وزارت راه و شهرسازی با نقش موثری که کیفیت و زیرساخت‌های حوزه مسکن و ساختمان و حمل و نقل دارد در حیطه مهندسی از دستگاه‌های پیشرو قلمداد می‌شود .

    وی در بخش دیگری اشاره کرده است؛ مهندسی به کار بردن علوم و فنون به‌منظور طراحی یا توسعه زیرساخت‌ها ، دستگاه‌ها ، ماشین‌آلات یا فرآیندهای تولید و دیگر موارد است که طیف بسیار وسیعی از امور را در بر می‌گیرد . برای یک مهندس در ارائه و صدور خدمات فنی و مهندسی علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی ، توجه به موضوع اقتصادی نیز ضرورت فوق العاده دارد .

    قاسمی در این متن عنوان کرده است : در جهان کنونی ، ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، بایستی از طریق تمرکز مهندسان جوان و کارآمد بر مزایای منابع فراصنعتی همچون «نوآوری‌های صنعتی» ، «مهارت نیروی کار» ، «ایجاد زیرساختار اطلاعات» تجارت‌های موفقی را تجربه کند و ضمن ایجاد اشتغال مفید ، بتواند به اهداف توسعه پایدار دست یابد .

    وی همچنین در بخش دیگری از پیام خود آورده است : اتخاذ استراتژی پیشتازی در طراحی و ارائه راهکار برای رسیدن به شفافیت، عدالت محوری و کارآمدی می‌تواند دستاوردهای بزرگی برای کشورمان داشته باشد و این مهم به دست مهندسان جوان و متخصص این مرز بوم قابل انجام است .

    وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد : دولت سیزدهم با برنامه عملیاتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی و تکمیل پروژه‌های عظیمی چون آزادراه تهران - شمال اثری تاریخی از کیفیت مهندسی ایرانی با کمک تمام مهندسان این سرزمین را به یادگار خواهد گذاشت . روز مهندس را به تمام مهندسان سرزمینم که برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم .




    مطالب مرتبط

    در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

    |

    قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران