در حال بارگذاری ...
  • موضوعات مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در اولویت بررسی گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان

    گروه کاری تلفیق زیربنایی ، به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ذیل کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تشکیل می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : با توجه به اهمیت مباحث مرتبط با نهضت ملی مسکن ، موضوعات و درخواست‌ها در این خصوص با اولویت در جلسات مطرح و بررسی می‌شود .

    محمد بنائیان اظهار داشت : در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد ، الحاق به محدوده اراضی دولتی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر (محمدآباد ، نصرآباد ، نیک‌آباد و ورزنه) به منظور تامین اراضی مسکونی مورد نیاز بررسی و در این باره اتخاذ تصمیم شد . با توجه به اهمیت مباحث مرتبط با نهضت ملی مسکن ، موضوعات و درخواست‌‌ها در این خصوص با اولویت مطرح و بررسی می‌شود .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد : علاوه بر این موارد اصلاح حریم شهر کاشان و موارد جاری داخل حریم شهرهای سمیرم ، درچه و شاهین‌شهر و موارد خارج حریم شهرستان‌های خوانسار ، شهرضا ، اردستان و آران و بیدگل در گروه کاری تلفیق زیربنایی استان مورد بررسی قرار گرفت . گروه کاری تلفیق زیربنایی ، به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ذیل کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تشکیل می‌شود . 

    بناییان با بیان اینکه گروه کاری تلفیق زیربنایی دارای اعضای ثابت و متغیر است گفت : نتایج سایر گروه‌های کاری شامل موارد داخل حریم ، موارد خارج حریم ، طرح‌های وابسته کشاورزی ، گردشگری و توسعه روستایی و عشایری در آن ، مورد بررسی و سپس به کارگروه و شورای برنامه‌ریزی ارسال می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    نظرات کاربران