در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۱۶ هزار مترمربع اراضی دولتی در استان قم

    مردم قبل از هرگونه معامله می بایست از مجاری قانونی از جمله اداره‌ کل راه و شهرسازی استان ، اداره ثبت و ... استعلامات لازم را اخذ نمایند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی راه و شهرسازی قم گفت : ۱۶۳۰۰ مربع از اراضی دولتی این استان به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری مراجع قضایی ، فرماندهی انتظامی و ضابطین این یگان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد .

    سرهنگ رضا خداداد اظهار داشت : این اراضی در پردیسان و مربوط به یکی از موسسات بوده است که پس از اتمام قرارداد واگذاری و طی شدن مراحل قانونی و در نهایت اخطارهای مکرر مبنی بر فسخ قرارداد و تحویل اراضی به بیت المال ، اقدام به پی کنی و فونداسیون در اراضی مورد نظر کرده بود . یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم بنا به وظیفه ذاتی و ماموریت‌های خود پس از اخذ مجوزات لازم و دستور مقامات قضایی استان اقدام به تخریب دیوارها و باز پس گیری اراضی کرد .

    خداداد تصریح کرد : این یگان با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده است و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند . مردم قبل از هرگونه معامله می بایست از مجاری قانونی از جمله اداره‌ کل راه و شهرسازی استان ، اداره ثبت و ... استعلامات لازم را اخذ نمایند .

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفظ اراضی دولتی اشاره کرد و گفت : هم استانی های قمی در صورت مشاهده موارد مربوط به زمین خواری با شماره تلفن ۱۶۵۶ تماس حاصل نمایند .




    مطالب مرتبط

    این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

    |

    واحدهای پلمب شده تا زمانی که پروانه کسب خود را دریافت نکنند ، از وضعیت پلمب خارج نخواهند شد . در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : با اقدامات قضایی این اداره کل و دفاعیات مستدل و ...

    |

    در حال حاضر در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند ، تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۵ فقره سند دیگر با کارگزار بخش خصوصی ثبت تحدید حدود و تهیه نقشه‌ های شمیم قرارداد منعقد شده که پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه سال جاری اسناد مذکور نیز صادر شوند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان رامشیر اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران