در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۳.۶۶ هکتار از اراضی شهر فاروج برای اجرای طرح نهضت تولید مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تائید طرح جامع پیشنهادی شهر فاروج و همچنین الحاق ۳.۶۶ هکتار از اراضی شهر فاروج در راستای طرح نهضت تولید مسکن در جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد .

    یازدهمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان روز یکشنبه مورخ ۸ اسفند ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد .

    قاسم قاسمی ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : در این جلسه که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران و رؤسای سایر دستگاه های اجرایی برگزار گردید ، موضوع مطالعات پیشنهادی طرح جامع شهر فاروج مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    وی تصریح کرد : پس از ارائه پیشنهادات مشاور طرح بر اساس مصوبات جلسه مورخ ۱۳۹۹.۰۸.۰۷ کارگروه زیربنایی ، بحث و بررسی بین اعضای جلسه و جمع بندی مباحث توسط جناب آقای مهندس رشیدی ، رئیس محترم جلسه ، گزینه پیشنهادی مشاور با انجام اصلاحاتی به تایید کارگروه زیربنایی رسید . بر این اساس مقرر گردید رینگ شمال غربی شهر بر مبنای محور اجرایی شهرداری ، به میدان سردار دلها متصل گردد .

    وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: ارتقای سرانه فضای سبز شهر فاروج به استاندارد شورایعالی شهرسازی و معماری ایران نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود . ضمناً نقشه تفکیکی محدوده ۳.۶۶ هکتاری الحاقی به شهر فاروج در راستای نهضت تولید مسکن به تأیید این کارگروه رسید .

    در پایان مقرر شد مصوبه جهت طی سایر مراحل قانونی ، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردد .




    مطالب مرتبط

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    موافقت با ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری ، صنعت ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و پرورش دام و طیور در ۵ شهرستان بجنورد ، سملقان ، فاروج ، شیروان و گرمه از دیگر مصوبات این جلسه بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران