در حال بارگذاری ...

تهرانی ها اطلاعات ملک خود را در سامانه املاک ثبت کنند تا مشمول مالیات نشوند

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : جهت جلوگیری از ارسال اطلاعات ملک به سازمان امور مالیاتی ، ضروری است تهرانی ها در اسرع وقت نسبت به تعیین وضعیت مالکیت و سکونت خود در سامانه املاک اقدام کنند .

خلیل محبت خواه گفت : شهروندان می بایست علاوه بر ثبت اطلاعات املاک در سامانه amlak.mrud.ir در صورت دریافت پیامک مالیاتی در سامانه my.tax.gov.ir نیز وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش مالیات متعلقه را تعیین کنند . همچنین ضروری است در صورت وجود هرگونه اعتراض نسبت به خالی بودن فهرست اعلام شده روی سامانه مالیاتی به هیات های حل اختلاف مالیاتی مراجعه کنند .

محبت خواه تصریح کرد : آن دسته از شهروندان تهرانی که پیامکی با مضمون (اخطار) دریافت کرده اند نظر به اینکه واحد آنها خالی از سکنه و مشمول مالیات اعلام شده است می بایست نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق با مقررات نسبت به وصول مالیات اقدام خواهد شد ، همچنین شهروندان می توانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفت و گو با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی پرهیز کنند .




مطالب مرتبط

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی خدمات رسان را منوط به خوداظهاری شهروندان در ...

|

مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تمامی سرپرستان خانوار ، مالکان و مستاجران ، باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند .

|

تاکنون مجموعاً برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است .

|

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

نظرات کاربران