در حال بارگذاری ...

رفع تصرف ۳۰ هزار و ۵۹۵ مترمربع از اراضی دولتی استان مرکزی

طی ۳۸۰ مورد گشت یگان حفاظت این اداره کل (خودرویی – موتور سیکلت) در عملیات های جداگانه رفع تصرف ۳۰هزار و ۵۹۵ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۲۲۹میلیون و۲۷۵ هزار ریال در بهمن ماه سال جاری شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی صورت پذیرفته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف ۳۰ هزار و ۵۹۵ متر مربع از اراضی دولتی استان مرکزی در بهمن ماه سال جاری خبر داد .

احمد مرزبان اظهار داشت : پرسنل فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل ، در بهمن ماه سال جاری در قالب ۲ رفع تصرف فوری و ۱۰ مورد اجرای احکام قطعی (خلع ید ، قلع و قمع ، تخلیه)صادر شده توسط مراجع محترم قضایی موفق به رفع تصرف از اراضی ملی شده اند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود : طی ۳۸۰ مورد گشت یگان حفاظت این اداره کل (خودرویی – موتور سیکلت) در عملیات های جداگانه رفع تصرف ۳۰هزار و ۵۹۵ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۲۲۹میلیون و۲۷۵ هزار ریال در بهمن ماه سال جاری شامل رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی قضایی صورت پذیرفته است .

وی اضافه نمود : در این مدت بیشرین رفع تصرفات از حیث مساحت متعلق به شهرستان ساوه و غرق آباد به میزان ۱۸۰۰۰ هزار متر مربع بوده است و شهرستان خنداب  با حدود ۱۲هزار و ۴۳۵ متر مربع در رتبه بعدی بوده است .

مرزبان در ادامه بیان داشت : ارزش ریالی بیشترین آمار تصرفات استان مرکزی مربوط به شهرستان ساوه به ارزشی بالغ بر ۲۱۴ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال بوده است و شهرستان خنداب با ۱۴ میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال در رتبه دوم قرار دارد .




مطالب مرتبط

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال اعاده می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : با اقدامات قضایی این اداره کل و دفاعیات مستدل و ...

|

نظرات کاربران