در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران

    ساخت همزمان مسکن در کل مناطق شهر تهران کار خاص و ویژه ای است که در کاهش قیمت مسکن و قیمت اجاره بها تاثیر گذار است و من به عنوان یک خدمتگزار مردم از شهردار تهران و همکارانشان به خاطر این همت بزرگ و آغاز این کار بزرگ تشکر و قدرانی می کنم و امیدوارم در ۲۲ منطقه تهران شاهد آغاز کار بزرگ جهادی برای نوسازی بافت های فرسوده باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی گفت : با نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران شاهد کاهش قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره در شهر تهران خواهیم بود .

    رستم قاسمی در نشست همکاری مشترک برای نوسازی مسکن که با حضور علیرضا زاکانی ، شهردار تهران ، حمیدرضا صارمی ، سرپرست معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ، از امضا تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با شهرداری تهران به منظور نوسازی بافت های فرسوده خبر داد . در نهضت تولید مسکن و قانون جهش تولید مسکن در ۶ ماهه شروع فعالیت دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این امر مسکن صورت گرفته است . زیرساخت های نرم افزاری ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور اکنون فراهم است . ثبت نام ها انجام شده و همچنین بخش قابل توجهی از پایش ها صورت گرفته و در این مسیر زمین به اندازه بیش از یک و نیم میلیون واحد آماده بارگذاری شده است . ان شالله بزودی اراضی به ۲ میلیون ۴۰۰ هزار واحد در کشور خواهد رسید .

    قاسمی افزود : مجموعه واحدهایی که امروز در کشور داریم بیش از ۸۰۰ هزار واحد بوده که در استان ها مختلف است . این به جز ۲۲۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر است که از پیشرفت های ۱۵ الی ۹۰ درصد برخوردار بوده که در دستور کار قرار دارند تا علیرغم مشکلات حقوقی آنها را تکمیل کرده و به مردم تحویل دهیم .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد : بزودی شروع عملیات اجرایی گسترده ای را در شهرهای جدید خواهیم داشت که عملیات با یک میلیون واحد شروع می شود . هر هفته در یک استان شروع عملیات اجرایی واحدهای مسکونی را در دستور کار داریم که ظرف دو روز آینده عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در اراک و نزدیک به همین عدد در روز جمعه با حضور رئیس جمهور در  استان گلستان عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد . بزودی در جدولی میزان ساخت و ساز در استان ها و شهرستان ها به مردم در سامانه  اعلام خواهد شد که تعداد هر شهرستان چه میزان و مراحل پیشرفت به چه نحوی است .

    وزیر راه و شهرسازی  ضمن اهمیت توجه به بافت های فرسوده گفت : عملیات نهضت ملی ساخت مسکن در حوزه گسترده ای شروع شده است . ما در بسیاری از شهرهای کشور بافت فرسوده داریم . بیش از۲.۵ میلیون واحد بافت فرسوده در سطح کشور باید نوسازی شود . پیش بینی شده در سال ۱۵۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کل کشور نوسازی شود و منابع برای این امر هم منظور شده است البته این کار در استان ها شروع شده و در شهر تهران به همت شهردار انشالله این کار شروع خواهد شد .

    قاسمی اظهار کرد : در سالهای گذشته کمتر از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده ساخته شده است و ساخت ۱۳۰ هزار واحد در تهران اقدام بزرگی است . ساخت همزمان مسکن در کل مناطق شهر تهران کار خاص و ویژه ای است که در کاهش قیمت مسکن و قیمت اجاره بها تاثیر گذار است و من به عنوان یک خدمتگزار مردم از شهردار تهران و همکارانشان به خاطر این همت بزرگ و آغاز این کار بزرگ تشکر و قدرانی می کنم و امیدوارم در ۲۲ منطقه تهران شاهد آغاز کار بزرگ جهادی برای نوسازی بافت های فرسوده باشیم .

    قاسمی در ادامه در مورد نرخ تسهیلات گفت : ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی پیش بینی شده است و برای نوسازی منزل ودیعه ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

    وی در پایان گفت : امیدواریم با اقداماتی که شهرداری تهران با حضورنیروهای قوی و مقتدر و با انگیزه برای بافت های فرسوده انجام خواهند داد ، مسئله نوسازی بافت های فرسوده تهران در دوره ۴ ساله دولت مردمی سیزدهم به نتایج خوبی برسد . در این زمینه همه توان و ظرفیت وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به شهرداری تهران است تا مشکل بافت های فرسوده در شهر تهران حل شده و شاهد یک حرکت جهشی در حوزه بافت و سکونتگاه های ناپایدار تهران باشیم .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یاسر دستمالچیان با بیان اینکه سه قانون جهش تولید مسکن ، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن اجاره بها و قانون نظام ثبت اموال ...

    |

    نظرات کاربران