در حال بارگذاری ...

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ استان تهران

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در کمیسیون ماده ۵ استان تهران ابطال ضابطه مصوب نحوه تامین خدمات در اراضی بزرگ مطابق با مقررات طرح های جامع و تفصیلی و جایگزینی قوانین ملاک عمل با ضابطه (۳۰-۷۰) مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در کمیته های تخصصی مورد تدقیق بیشتر قرار گیرد .

علی محمد فریاد رس معاون شهرسازی و معماری با اعلام این خبر گفت : همچنین علاوه بر بررسی نحوه تامین خدمات در اراضی بزرگ در راستای ابطال مصوبه (۳۰-۷۰) در جلسه مذکور ، پروندهای موردی ۹ شهر استان (اندیشه - پرند - پاکدشت - گلستان - حسن آباد - رودهن - بومهن - شریف آباد و ورامین) نیز بررسی شد .

لازم به ذکر است قوانین مورد عمل پیشنهادی ۲ قانون (اصلاحیه ماده ۱۰۱ شهرداری ها و همچنین قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب مجلس) می باشد که جایگزین ابطال مصوبه (۳۰-۷۰) خواهد بود .

 




مطالب مرتبط

حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

|

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

نظرات کاربران