در حال بارگذاری ...
  • لزوم ایجاد شهرک‌های جدید در استان گلستان در راستای دستیابی به هدف نهضت ملی مسکن

    راه اصولی این است که مسکن ساخته شود تا میزان عرضه افزایش یابد ، از این رو طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند در راستای متعادل سازی نرخ اجاره‌ها کمک کننده باشد ؛ همچنین علاوه بر این در سال ۱۴۰۱ ، مجلس شورای اسلامی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در نظر گرفته است تا به نیازمندان و متقاضیان کمک شود و براساس اعلام‌ها هر نفر واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۷۰ میلیون تومان دریافت کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی ایجاد شهرک‌های جدید در راستای دستیابی به هدف نهضت ملی مسکن در گلستان را امری ضروری خواند و گفت : در سال ۱۴۰۱ ، مجلس شورای اسلامی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در نظر گرفته است که براساس اعلام‌ها هر نفر واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۷۰ میلیون تومان دریافت کند .

    رستم قاسمی روز جمعه سیزدهم اسفندماه ، با حضور در آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ۴۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر گرگان ، در جمع خبرنگاران گفت : براساس آماری که از سامانه دریافت کرده‌ام ، ثبت نام بالغ بر پنج میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن صورت گرفته است که بخشی از این میزان به مجردان اختصاص دارد .

    وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این ثبت‌نام کنندگان در مرحله پالایش حذف شوند ، عنوان کرد : با این حال در فرم "ج" تغییراتی ایجاد کردیم تا مردم با سهولت بیشتری نسبت به نام‌نویسی و دریافت مسکن اقدام کنند . به طور مثال کسانی که کمتر از ۱۰ سال مالک خانه بودند ، عملا نمی‌توانستند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند یا برای اسکان در شهرها بیش از پنج سال سکونت لازم بود و مجردان نیز اجازه ثبت نام نداشتند ، امروز اما این فرمول تغییر کرده است . امروز اما کسانی که حتی سه سال در یک شهر سکونت داشته باشند نیز با دریافت تاییدیه از سازمان تامین اجتماعی و شورای شهر می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند .

    قاسمی نرخ اجاره‌ها در کشور را بسیار بالا خواند و گفت : متاسفانه مردم توان پرداخت ندارند و علت اصلی این قیمت‌ها این است که عرضه و تقاضای مسکن با یکدیگر متفاوت شده است .

    وزیر راه و شهرسازی از وجود هشت میلیون مستاجر در کشور خبر داد و گفت : راه اصولی این است که مسکن ساخته شود تا میزان عرضه افزایش یابد ، از این رو طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند در راستای متعادل سازی نرخ اجاره‌ها کمک کننده باشد ؛ همچنین علاوه بر این در سال ۱۴۰۱ ، مجلس شورای اسلامی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در نظر گرفته است تا به نیازمندان و متقاضیان کمک شود و براساس اعلام‌ها هر نفر واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۷۰ میلیون تومان دریافت کند .

    قاسمی ، همچنین در آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ۴۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهر گرگان ، گفت : سهم چهارساله گلستان در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۹۰ هزار واحد است و یکی از محدودیت‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی محدودیت زمین است ، در حالی که در بسیاری از استان‌ها ممکن است این مساله وجود نداشته باشد .

    وی با اشاره به محدودیت‌های استان گلستان در بحث تامین زمین ، گفت : این استان امروز آماده بارگذاری ۲۶ هزار واحد است که این میزان بیشتر از سهم تعیین شده در سال اول است و امیدوارم این عملیات امروز در مرکز استان و شهرهای مختلفی که پیش‌بینی شده است ، آغاز شود .

    قاسمی با تاکید بر اینکه باید به زودی سقف دو میلیون مسکن و زمین تهیه و آغاز شود، عنوان کرد: دستوراتی نیز در خصوص بحث تامین زمین داده شده است ، چرا که برای رسیدن به هدف مطلوب نیازمند ایجاد شهرک‌های جدید هستیم که در این راستا چند محدوده انتخاب شده است و به زودی در استان بحث کاربری آن را شورای برنامه ریزی استان طی خواهد کرد تا در شورای عالی شهرسازی معماری آن را تصویب کنیم ؛ از این رو درخواست می‌کنم به سرعت این امر اتفاق افتد تا بتوانیم شهرک‌های جدید را در راستای نیازها ایجاد کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : چه در بحث تغییر کاربری و چه همکاری با بخش خصوصی و چه دیگر بخش‌ها حتماً زمین از موضوعاتی است که باید تامین شود ؛ امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته به زودی شاهد شروع بخش‌های دیگر نیازهای استان و مردم باشیم ، چرا که مسکن مساله‌ای جدی است و نرخ اجاره‌ها نیز بسیار بالا است . از این رو فرصت بسیار خوبی در نهضت ملی مسکن ایجاد شده است تا بتوانیم کسانی که فاقد مسکن هستند را صاحبخانه کنیم و اگر مردم در نهضت ملی مسکن صاحبخانه نشوند ، شاید این کار هرگز اتفاق نیفتد .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران