مهلت ۱۰ روزه به صاحبان خانههای خالی استان اصفهان برای ثبت اطلاعات سکونت
پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانههای خالی ، مشمولان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات ، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ، آن دسته از مردم استان اصفهان که مشمول مالیات خانههای خالی بوده و پیامک دریافت کرده اند ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند .
امیر زاغیان اظهار کرد : براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ، مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانههای خالی ، کلیه مشمولین مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده اند ، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند .
وی گفت : پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانههای خالی ، مشمولان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات ، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند .
معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : بنا بر اطلاعیههای پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی میشود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی میتواند داشته باشد ، لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد ، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده میشوند .
وی تاکید کرد : مردم عزیز استان اصفهان میتوانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفت و گو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به ادارهکل راه و شهرسازی استان پرهیز کنند .