در حال بارگذاری ...
  • مهلت ۱۰ روزه به صاحبان خانه‌های خالی استان اصفهان برای ثبت اطلاعات سکونت

    پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود‌‌ ‌پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی ، مشمولان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات ، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ، آن دسته از مردم استان اصفهان که مشمول مالیات خانه‌های خالی بوده و پیامک دریافت کرده اند ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند .

    امیر زاغیان اظهار کرد : براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ، مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی ، کلیه مشمولین مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده اند ، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir ، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند .  

    وی گفت : پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود‌‌ ‌پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی ، مشمولان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات ، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : بنا بر اطلاعیه‌های پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد ، لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد ، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده می‌شوند .  

    وی تاکید کرد : مردم عزیز استان اصفهان می‌توانند با شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۹۱۹۸ در گفت و گو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی موضوعات و سوالات خود را مطرح نموده و از مراجعه حضوری به اداره‌کل راه و شهرسازی استان پرهیز کنند . 




    مطالب مرتبط

    تاکنون مجموعاً برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است .

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    |

    با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند ...

    |

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    نظرات کاربران