در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۳۶۰۰ مترمربع اراضی دولتی استان خراسان شمالی طی دی و بهمن ماه سال جاری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف ۱۳۶۰۰ مترمربع از اراضی دولتی در استان طی دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد .

    قاسم قاسمی اظهار داشت : یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی ، در دی و بهمن ماه سال جاری با اجرای ۳ مورد عملیات رفع تصرفات فوری موفق به باز پس گیری حدود ۱۳۶۰۰ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۲۶۷ میلیارد ریال شده است .

    وی با اشاره به جزئیات این ۳ پرونده اظهار داشت : از این ۳ پرونده ، ۲ پرونده رفع تعرض فوری مربوط به شهرستان بجنورد به مساحت ۷۵۰ متر مربع و ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال در دی ماه ۱۴۰۰ و ۱ پرونده در مورد رفع تعرض فوری در شهرستان گرمه به مساحت ۱۲۸۵۰ مترمربع و ارزش ریالی ۲۵۷ میلیارد ریال در بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد که با تلاش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل به دولت برگردانده شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت : شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران