در حال بارگذاری ...
  • فرصت ۱۰ روزه به ‌صاحبان خانه‌های خالی در استان سیستان و بلوچستان برای ثبت اطلاعات ملک خود

    بنا بر اطلاعیه‌های پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد ، لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد ، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده می‌شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ، آن دسته از مردم استان که مشمول مالیات خانه‌های خالی بوده و پیامک دریافت کرده اند ۱۰ روز فرصت دارند تا اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند .

    عطاء اله اکبری اظهار داشت : مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی ، کلیه مشمولان مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی پیامک دریافت کرده‌اند ، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» به نشانی amlak.mrud.ir ، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز کنند .

    وی گفت : پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی ، مشمولان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات ، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : بنا بر اطلاعیه‌های پیشین یک واحد به عنوان محل سکونت خانوار تلقی می‌شود و هر خانوار یک واحد هم در شهر دیگر به عنوان اقامتگاه فرعی می‌تواند داشته باشد ، لذا اگر افراد بیشتر از این تعداد واحد داشته باشند و بیشتر از ۱۲۰ روز در سال خالی باشد ، مشمول این قانون و پرداخت جرائم مالیاتی در نظر گرفته شده می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    نظرات کاربران