در حال بارگذاری ...
  • اخذ بیش از ۲۶۱۰ فقره سند مالکیت برای اراضی و املاک دولتی تهران

    این اسناد مربوط به زمینها یا ساختمانهایی است که یا فاقد سند بودند یا سند دفترچه ای داشته اند که در حال حاضر تبدیل به سند تک برگ کاداستری شده اند و این مسأله مانع سودجویی زمین خواران و جاعلان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تهران از اخذ ۲۶۱۰ فقره اسناد تک برگی برای اراضی و املاک دولتی طی سال جاری خبر داد .

    مصطفی پرویزی مقدم از اخذ ۲۶۱۰ فقره سند مالکیت خبر داد و گفت : صدور اسناد مالکیت برای اراضی و املاک دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می کند . اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص حفاظت و حراست از اموال بیت المال با حمایت بالایی طی سال جاری عمل کرده است تا جلوی تعدی دلالان به بیت المال گرفته شود و به یکی از مهم ترین وظایف خود که همانا صیانت از اموال دولت است به بهترین شکل عمل شود .

    پرویزی مقدم افزود : یکی از مهم ترین راه های حفاظت از بیت المال مستند کردن اموال دولتی و اراضی و ساختمان ها است که در این خصوص روسای شهرستان ها بالاخص حوزه جنوب غرب تهران عملکرد بسیار خوبی داشته اند .

    وی در خصوص ۲۶۱۰ فقره سند اخذ شده متذکر شد : این اسناد مربوط به زمینها یا ساختمان هایی است که یا فاقد سند بودند یا سند دفترچه ای داشته اند که در حال حاضر تبدیل به سند تک برگ کاداستری شده اند و این مسأله مانع سودجویی زمین خواران و جاعلان است . بیشترین اسناد اخذ شده مربوط به حوزه جنوب غرب استان (اسلامشهر و رباط کریم ، با ۲۱۳۴ فقره سند اخذ شده ، شهرتهران ۲۴۱ فقره ، قرچک ۱۳۷ فقره ، پیشوا ۴۵ عدد ، شمیرانات ۱۳ و فیروزکوه و ورامین به ترتیب ۹ و ۳ سند تک برگ می باشد .

    معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی تهران در پایان گفت : با توجه به ارزش بالای زمین در تهران این آمار به صورت تعداد فقره سند ارائه شده و ارزش ریالی آنها ذکر نشده است به عنوان مثال تنها اخذ یک فقره سند در تهران ، (شش هزار متر مربع از پلاک ارزشمند سعادت آباد) ۲۰۰۰ میلیارد ریال ارزش داشته است .

     




    مطالب مرتبط

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران