در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۳۰ مدرسه در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان

    سهم شهرستان زنجان ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد است که زمین ۵ هزار واحد آماده است و با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان آغاز عملیات اجرایی ۲۱ هزار واحد در استان کلنگ زنی شد که ۱۶ هزار واحد توسط پیمانکار ساخته می‌شود و برای ۵ هزار واحد منتظر واریز رقم توسط ثبت نامی‌های جدید ه ستیم تا به پروژه‌ها وصل شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، از ساخت ۳۰ مدرسه طی سه سال آینده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت : این مدارس از منابع داخل وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود .

    مسعود بیات منش پروژه اصلی دولت را مسکن اعلام کرد و گفت : مسکن یک کار بین بخشی است و دبیر خانه شورای مسکن ، وزارت راه و شهرسازی است و کارهای ساخت و ساز ، تامین زمین ، تهیه طرح‌ها و انتخاب پیمانکاران ، ثبت نام مردم و پرداخت تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود ولی باید دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ارگان‌ها هم کمک کار راه و شهرسازی باشند .

    وی با بیان اینکه شورای عالی مسکن در سطح کشور برگزار می‌شود ، اظهار کرد : رئیس جمهور ، رئیس شورای عالی مسکن است و در استان‌ها هم شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری اداره راه و شهرسازی استان‌ها برگزار می‌شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه چالش مهم راه و شهر سازی در تامین زیرساخت‌ها است ، ابراز داشت : شورای شهر ، شهرداری زنجان در گذشته و حال و نظام مهندسی همکاری خوبی با راه و شهرسازی در خصوص صدور پروانه ساختمانی دارند و بدون اینکه پروانه اخذ شود مراحل را با دستور نقشه موقت کار خود را آغاز می‌کنیم و گفتنی است بروکراسی اداری در صدور پروانه هم داریم و سه ماه نیاز است تا پروانه ساختمانی صادر شود که زمان بر است و وقت زیادی را تلف می‌کند ولی در این خصوص شهرداری زنجان مساعدت خوبی دارد .

    راه و شهرسازی زنجان در اجرای پروژه‌های مسکن ملی با چالش جدی تامین زیرساخت ها مواجه است

    بیات منش چالش جدی راه و شهرسازی را در تامین زیرساخت ها اعلام کرد و افزود : قانون ، تکلیف تامین زیرساخت ها را مشخص کرده و ما منتظر نمی‌مانیم و خودمان به دنبال تامین زیرساخت ها هستیم .

    وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از محل ساخت ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ، تعداد ۷۱ هزار واحد مسکونی است ، گفت : ۱.۳ درصد جمعیت کشور در این استان قرار دارد و این تعداد واحد مسکونی طی مدت چهار سال ساخته خواهد شد.

    ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در زنجان ساخته می‌شود

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در قالب بخش شهری ، روستایی ، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در استان زنجان ساخته خواهد شد ، افزود : از ۷۱ هزار واحد مسکونی نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی است و ۵۱ هزار واحد شهری هم در ۲۱ شهر استان احداث خواهد شد و به نسبت جمعیت و تقاضا در شهرهای استان ساخته می‌شود . در این میان ۱۲ هزار واحد مسکونی از ۵۱ هزار واحد هم سهم بخش خصوصی است و درخواست ثبت نام داده شده و تسهیلات پرداخت می‌شود که بخش خصوصی هم هر سال ۳ هزار واحد احداث می‌کند .

    وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار واحد مسکونی می‌ماند که سالی ۹ هزار و ۸۰۰ واحد با تامین زمین ساخته می‌شود ، ابراز داشت : تاکنون ساخت ۱۶ هزار واحد از این تعداد از سال گذشته شروع شده است .

    پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دو سایت ساخته می‌شود

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه شهرستان زنجان بیشترین تقاضا در طرح نهضت ملی مسکن را دارد ، افزود : سهم شهرستان زنجان ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد است که زمین ۵ هزار واحد آماده است و با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان زنجان آغاز عملیات اجرایی ۲۱ هزار واحد در استان کلنگ زنی شد که ۱۶ هزار واحد توسط پیمانکار ساخته می‌شود و برای ۵ هزار واحد منتظر واریز رقم توسط ثبت نامی‌های جدید ه ستیم تا به پروژه‌ها وصل شوند .

    بیات منش با بیان اینکه ساخت مسکن دو سال طول می‌کشد و پروژه‌ها به صورت انبوه سازی هستند ، گفت : زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تکلیف قانونی ۴ میلیون را شروع کرده است و تا تبدیل شدن به کلان شهر و توسعه شهر زنجان جا داریم .

    وی با بیان اینکه پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دو سایت ، در شرق زنجان کوی زنگان به وسعت ۸۵ هکتار و غرب زنجان کوی زیتون هم ۱۳۰ هکتار ساخته می‌شود ، بیان داشت : در داخل محدوده شهرها جانمایی مسکن انجام شده است . همچنین واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف شهر زنجان که زمین خالی وجود داشت ساخته می‌شود .

    احداث مدارس از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود

    بیات منش با اعلام اینکه ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شرق شهر زنجان و ۶۰ درصد هم در غرب ساخته می‌شود ؛ بیان داشت : غرب زنجان باید توسعه خوبی داشته باشد که در همین راستا در کنار ساخت واحدهای مسکونی ، عملیات آماده سازی ، زیر ساخت‌های آب رسانی ، گاز رسانی ، برق را هم انجام می‌دهیم .

    وی همچنین از ساخت مدرسه در این شهرک‌ها خبر داد و افزود : این مدارس از منابع داخلی خود وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود و برای سه سال آینده ۳۰ مدرسه در استان زنجان ساخته می‌شود که ساخت ۷ مدرسه شروع و پیمانکار نیز مشخص شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه راه و شهرسازی به اندازه اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان ، مدرسه احداث خواهد کرد ، افزود : از دولت پول نمی‌گیریم و به زمین ارزش افزوده می‌دهیم و قانون اجازه داده تا با فروش زمین و ساخت واحدهای تجاری منابع لازم برای ساخت مدارس را فراهم می‌کنیم .

    بیات منش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن از بعد ساختمانی را بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود : از ابتدای سال‌جاری ساخت ساختمان‌ها شروع شده و از اواخر سال آینده به مرور واحدهای مسکونی به متقاضیان واگذار می‌شود .

    زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده است

    وی یاد آور شد : از سال گذشته تا الان ۱۲۰ درصد تورم داشتیم و برآورد می‌شود که ساخت مسکن با مبلغ بیش از ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان تمام شود . زنجان جزو اولین استان‌هایی است که تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت کرده است چرا که این استان در اجرای پروژه‌های مسکن جلوتر بوده است . شورای مسکن در شهرستانها هم با ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و پیگیر تامین زمین و بررسی مشکلات حوزه مسکن می‌باشند .

    وی با بیان اینکه توسعه ، با همدلی ؛ همکاری و وفاق محقق می‌شود ، گفت : باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف ، با همدلی و هم افزایی برای خانه دار شدن مردم همکاری کنند و امروز که در برهه نامساعد اقتصادی قرار داریم همدلی ، بهترین مولفه برای پیشبرد برنامه‌ها است . این استان ، استانداری ساعی و متخصص در حوزه فناوری و آی تی دارد و در این میان در اجرای پروژه‌های نهضت  ملی مسکن به موضوع فناوری‌های نوین هم توجه خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    نظرات کاربران