در حال بارگذاری ...
  • بررسی کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری شهر قم

    از طریق افزایش تعاملات و هماهنگی های درون استانی و ملی ، باید مسیر رسیدن به اهداف نهایی مد نظر این طرح فراهم شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان به ریاست استاندار قم کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری مورد بررسی قرار گرفت .

    سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد ، با اشاره به اهمیت کار هماهنگ و تعامل بین همه بخش ها، گفت: باید از فرصت موجود برای بهره برداری از اعتبارات و مجوز های صادر شده برای سرعت بخشی به روند اجرای طرح های مرتبط با ستاد بازآفرینی شهری استفاده شود .

    استاندار قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تخصیص اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری به عنوان پشتیبان اجرای طرح های بازآفرینی شهری قم ، اضافه کرد : از طریق افزایش تعاملات و هماهنگی های درون استانی و ملی ، باید مسیر رسیدن به اهداف نهایی مد نظر این طرح فراهم شود .

    شاهچراغی با اشاره به اعتبارات تخصیصی و مجوز های صادره برای پروژه های اولویت دار شهری در سفر ریاست جمهوری به قم ، ادامه داد : با هم افزایی و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود ، زمینه عملیاتی شدن این پروژه ها فراهم شود .

    استاندار قم با بیان این که شهر قم از منظر اجتماعی و فرهنگی نیازمندی های فراوانی دارد ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های مناسب و بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات ، به سمت توسعه متوازن شهری حرکت کنیم .

    گفتنی است در این جلسه مقرر شد : کارگروهی جهت تعیین تکلیف پروژه های در حال اجرا در ضلع شرقی حرم مطهر تشکیل شود .

    همچنین کلیات طرح سند مشارکتی بازآفرینی محله دروازه ری قم در راستای طرح توسعه این محله مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

    ماموریت و هدف ستاد بازآفرینی شهری بازسازی ، بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده ، بافت ناکارآمد شهری ، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های واجد ارزش تاریخی است که به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی و عضویت مدیران ارشد شهری تشکیل می شود .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص ...

    |

    نظرات کاربران