در حال بارگذاری ...

موافقت با الحاق اراضی به شهر سهند و اسلام‌آباد غرب در راستای طرح نهضت ملی مسکن

مکانیابی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان در نزدیکی صنایع انرژی‌بر پارسیان به مساحت یکهزار هکتار و جمعیت‌پذیری ۱۱۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفت . همچنین با توجه به آخرین اعلام نظر وزارت کشور انتزاع روستای گرجی محله از شهر رستم‌کلا در مازندران نیز مصوب شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق اراضی به شهر جدید سهند و همچنین الحاق اراضی به شهر اسلام‌آباد غرب در راستای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد . 

بیست‌و‌یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست رستم قاسمی رییس شورا و با حضور تمامی اعضای جلسه ؛ نمایندگانی از وزاتخانه‌ها و سازمان‌‌ها ، روز ۱۶ اسفند با بررسی چندین دستور برگزار شد .  

امروز و در نشست بیست و یکم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، انتزاع روستای گرجی‌محله از شهر رستم‌کلا ، مکانیابی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان ، انتزاع نقطه شهری مهرگان از حریم شهر محمدیه قزوین و ارتقای آن به شهر جدید ، الحاق ۷۷ هکتار به شهر جدید سهند در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق اراضی ۴۹ هکتاری برف‌آباد و ۵۷ هکتاری امیرآباد شهر اسلام‌آباد غرب در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت .

بنا بر این گزارش ، مکانیابی شهر جدید کوشک در استان هرمزگان در نزدیکی صنایع انرژی‌بر پارسیان به مساحت یکهزار هکتار و جمعیت‌پذیری ۱۱۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفت . همچنین با توجه به آخرین اعلام نظر وزارت کشور انتزاع روستای گرجی محله از شهر رستم‌کلا در مازندران نیز مصوب شد .

در خصوص الحاق ۷۷ هکتار اراضی به شهر جدید سهند در راستای نهضت ملی مسکن مقرر شد تا از این میزان ۳۵ هکتار به بخش مسکونی و مابقی به فضای سبز و خدمات پشتیبان اختصاص یابد . همچنین انتزاع ناحیه شهری مهرگان از شهر محمدیه و ارتقای آن به شهر جدید مهرگان با جمعیتی معادل ۱۶۵ هزار نفر بررسی و مصوب شد .

در خصوص موضوع الحاق دو منطقه به مساحت ۴۹ هکتاری برف‌آباد و ۵۷ هکتاری امیرآباد شهر اسلام‌آباد در استان کرمانشاه بررسی شد که آن موضوع نیز با رعایت الزاماتی همچون پدافند و رعایت حریم پادگان و خط لوله موردتایید قرار گرفت .

گفتنی است ، مصوبات به همراه جزئیات طی ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران استان‌های مرتبط اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد . 
 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

|

مجموع اراضی که در دولت سیزدهم در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کارگروه‌های زیربنایی استان‌ها به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت معادل ۵۴ هزار و ۴۵ هکتار است .

|

این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد از آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر دهق در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار خبر ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

نظرات کاربران