در حال بارگذاری ...
  • نظر مساعد سازمان ملی زمین و مسکن با مطالبات استان خراسان جنوبی در خصوص واگذاری اراضی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سازمان ملی زمین و مسکن نظر مساعد خود را با مطالبات استان خراسان جنوبی در خصوص برخی واگذاری اراضی اعلام کرد .

    ظهر امروز قناعت استاندار خراسان جنوبی به همراه عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و داعی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وعضو هیات مدیره این سازمان به منظور پیگیری واگذاری برخی اراضی در استان دیدار که سازمان ملی زمین و مسکن نظر مساعد خودرا در خصوص واگذاری برخی اراضی در خراسان جنوبی اعلام کرد .

    اهم موضوعات مطرح شده در این دیدار به شرح زیر است :‌

    ۱- در خصوص واگذاری اراضی صنوف آلاینده مقرر شد اراضی صنوف به صورت واگذاری قطعی و قسطی به متقاضیان واگذار گردد و بابت هزینه آماده سازی اراضی دولت پس از تعیین و کنترل و اعلام مبالغ  ، قدرالسهم اراضی دولت تامین و پرداخت شود .

    ۲- موضوع واگذاری اراضی با کاربری ورزشی به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به قیمت تمام شده که مقرر شد پس از طرح موضوع در شورای حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با نظر مساعداتخاذ تصمیم شود .

    ۳- در خصوص اراضی باغ موزه دفاع مقدس مقرر شد انعقاد قرارداد واگذاری با مبلغ واریزی صورت گرفته منعقد شود .

    ۴- موضوع واگذاری زمین مصلی المهدی بیرجند که مقرر شد قرارداد واگذاری پس از واریز هزینه تمام شده منعقد شود .

    ۵- در خصوص انتقال سند انبار مدیریت بحران استانداری که مقرر شد پس از ارائه پایانکار نسبت به انتقال سند اقدام شود .

    ۶- در خصوص واگذاری اراضی معروف به لچکی شهر اسدیه که مقرر شد با درخواست کتبی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر اساس ماده ۴ اساسنامه بنیاد ، قرارداد واگذاری به بنیاد مسکن تنظیم و ادامه مراحل واگذاری به متقاضیان توسط بنیاد مسکن انجام شود .

    ۷- در خصوص اراضی معروف به موسوی که با توجه به معاذیر قانونی موجود مقرر شد موضوع به لحاظ حقوقی بررسی شود .

    ۸- در خصوص واگذاری اراضی با کاربری عمومی ، ورزشی و گردشگری که مقرر شد مساعدت های لازم در این خصوص بعمل آید .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    نظرات کاربران