در حال بارگذاری ...
  • باز پس گیری ۸۰ هکتار زمین تصرف شده متعلق به اداره راه و شهرسازی کرمان

    شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی کرمان اعلام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پیرو هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی ، دادستان مرکز استان بیش از ۸۰ هکتار از اراضی دولتی که برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است از دست متصرفان بازپس‌گیری و به اموال بیت المال برگشت داده شد .

    مقارن ساعت ۵ صبح روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور مهندس حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی و دادستان مرکز استان جناب آقای سالاری ،مهندس عباسی پور معاون املاک و حقوقی و حضور گسترده فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان و یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن عملیات آزادسازی و رفع تصرف ۸۰ هکتار از پلاک۱۶۴۴۳ فرعی ۳۹۶۸ اصلی شهر کرمان صورت پذیرفت .

    حاجی زاده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های دادستان مرکز استان جناب آقای سالاری تعامل و همکاری اعضا شورای تامین شهرستان کرمان و دستگاه های مربوطه جهت جلوگیری از تضییع اموال بیت المال به ویژه اراضی دولتی در نقاط شهری را خواستار شد و با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و ثبت نام بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر متقاضی درطرح نهضت ملی مسکن تامین زمین برای ساماندهی متقاضیان را پروژه های مذکور اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان قلمداد نمود .

    وی در پایان اظهار داشت : شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی کرمان اعلام کنند .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران