در حال بارگذاری ...

مهلت ۱۰ روزه برای تغییر کاربری اراضی طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر

مسکن در اقتصاد تاثیر بسزایی دارد و صنعت های مختلفی را رونق می دهد ، اعتماد فردی و اجتماعی را تقویت می کند ، لذا اگر طراحی ساخت و ساز به درستی صورت بگیرد از تورم جلوگیری می شود و موتور محرکه توسعه خواهد بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت : برای تعیین تکلیف وضعیت اراضی مطروحه در مراجع ذیربط برای تغییر کاربری و الحاق به محدوده توسط کمیسیون ماده ۵ ، حداکثر ظرف مدت ده روز در استان نسبت به تأمین اراضی این طرح اقدام شود .

محمد هادی رستمیان اظهار داشت : اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت بالایی که در استان وجود دارد می توانیم اهداف مهمتری را دنبال کنیم . بخشی از سهمیه را می توانیم به دستگاه ها اختصاص دهیم تا هزینه خدمات جبران شود و از مدیران استان انتظار داریم شورای مسکن را بسیار جدی بگیرند .

وی گفت : مسکن در اقتصاد تاثیر بسزایی دارد و صنعت های مختلفی را رونق می دهد ، اعتماد فردی و اجتماعی را تقویت می کند ، لذا اگر طراحی ساخت و ساز  به درستی صورت بگیرد از تورم جلوگیری می شود و موتور محرکه توسعه خواهد بود .

رستمیان افزود : فقط سخت کوشی عامل موفقیت نیست بلکه گاهی هوشمندی اولویت دارد و ما در مسکن باید نگاه هوشمندانه داشته باشیم و از روش های بهتر استفاده کنیم و با دادن زمین و تهاتر به عنوان آورده، هزینه ساخت را کاهش دهیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تأمین مسکن را به‌عنوان برنامه محوری دولت و دغدغه اصلی تیم مدیریتی استان دانست و تصریح کرد : بر همین اساس تفسیر بخشنامه‌ها و عدم همکاری در تأمین زمین‌های مورد نیاز پذیرفتنی نیست .

وی بیان کرد: برای تعیین تکلیف وضعیت اراضی مطروحه در مراجع ذیربط برای تغییر کاربری و الحاق به محدوده توسط کمیسیون ماده ۵ ، حداکثر ظرف مدت ده روز در استان مطابق ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن ، نسبت به تأمین اراضی این طرح اقدام گردد .




مطالب مرتبط

علاوه بر موضوع برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌ریزی کاربری اراضی ، مسئله طراحی شهری و توجه به افزایش کیفیت محیط شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موارد باید در بدنه کارشناسی و مدیریتی ادارات کل استانی تقویت شود ، لذا آشنایی با اصول و روش های طراحی شهری در کنار مسئله ...

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

از ابتدای سال جاری تاکنون سند مالکیت تک برگ به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن برای بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان صادر و تثبیت شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

نظرات کاربران