در حال بارگذاری ...
  • با رای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، مهرگان به جمع شهرهای جدید پیوست

    ایجاد شهر جدید مهرگان باعث توانمندی ، افزایش کیفیت زندگی ، بالا رفتن سطح خدمات و پویایی بیشتر در مهرگان و همچنین انتزاع آن از محمدیه منجر به بالارفتن سطح کیفیت خدمات محمدیه هم خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : با رای شورایعالی شهرسازی و معماری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد ، مهرگان به جمع شهرهای جدید پیوست .

    سیدعلی هاشمی اظهار کرد : پس از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و همچنین پیگیری مسئولان استان ، موضوع شهر جدید شدن مهرگان در دستور کار قرار گرفت و در کارگروه زیربنایی و شهرسازی و کمیته توسعه و برنامه ریزی استان به تصویب رسید .

    وی با اشاره به اینکه این تصمیم با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی سکونت در مهرگان اتخاذ شده ، افزود : با وجود تلاش‌های صورت گرفته در استان و این اداره کل جهت ارتقای سطح ارایه خدمات در این شهر که بخش‌های زیادی از آن‌ها به نتیجه هم رسیده ، اما جمعیت مستقر شده در مهرگان نیازمند مدیریت متمرکز است که بتواند با اختیارات و اعتبارات بیشتر تصمیمات کلان و جامع‌تری جهت بهبود کیفیت زندگی اتخاذ کند .

    هاشمی با اشاره به استقرار هفتاد درصد جمعیت استان در شعاع ۱۵ کیلومتری شهر قزوین که شامل شهرهای قزوین ، شریفیه ، بیدستان ، الوند ، محمدیه ، محمودآباد و اقبالیه است ، اضافه کرد : برای ارایه خدمات به این جمعیت نیازمند اعتبارات قابل توجه هستیم که عدم وجود اراضی دولتی در داخل شهرها و یا حریم به منظور الحاق و همچنین شرایط اعتباری موجود ، امکانات شهرداری‌ها را محدود کرده است و استان نیز با توجه به سطح اختیارات خود ، فرصت‌های قابل ملاحظه‌ای در اختیار ندارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد : همچنین اراضی ناحیه شهری مهرگان ملی هستند و ارزش افزوده خاصی برای شهرداری نداشته و امکان ظهور و بروز در تصمیمات شهری را نخواهد داشت ضمن این که هزینه‌های مازادی را به شهرداری تحمیل می‌کند ، که این بحث با تصویب مهرگان به عنوان شهر جدید مرتفع خواهد شد .

    هاشمی گفت : از سویی افق جمعیتی پیش بینی شده در مهرگان ۱۶۸۰۰۰ نفر و در محمدیه ۸۰۰۰۰ نفر ، نشان می‌دهد که شهرداری محمدیه باید برای ارایه خدمات بخش عمده‌ای از درآمدهای خود را در ناحیه شهری مهرگان هزینه کند که قطعا فراهم کردن چنین اعتباری دشوار بوده و کیفیت زندگی در هر دو شهر محمدیه و مهرگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد . بنابراین ایجاد شهر جدید مهرگان باعث توانمندی ، افزایش کیفیت زندگی ، بالا رفتن سطح خدمات و پویایی بیشتر در مهرگان و همچنین انتزاع آن از محمدیه منجر به بالارفتن سطح کیفیت خدمات محمدیه هم خواهد شد .

    هاشمی در پایان عنوان کرد : بی‌گمان با شکل گرفتن یک مدیریت متمرکز با اختیارات گسترده که از ناحیه یک شرکت مادر تخصصی و ملی اداره می‌شود ، شاهد شکوفا شدن هر چه بیشتر ظرفیت‌های موجود در مهرگان و همچنین محمدیه خواهیم بود که اثرات آن حتی قزوین و شهرهای اطراف را نیز بهره‌مند خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد . این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ، هزینه آماده سازی در طرح جوانی جمعیت به ازای هر متر مربع یک میلیون تومان تعیین ...

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    استان قزوین یکی از استان‌های هدف ما با ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به سرعت و شتاب پروژه‌ها امیدواریم تا پایان دولت این هدف‌گذاری محقق شود .

    |

    باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ ...

    |

    نظرات کاربران