در حال بارگذاری ...

برگزاری مصاحبه حضوری صلاحیت ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

در ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است که وزارتخانه ، مؤسسات دولتی ، نهادها ، نیروهای نظامی و انتظامی ، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها می‌توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آئین نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت دادگستری به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می‌شوند استفاده کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری مصاحبه حضوری صلاحیت ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد .

حامد مانی‌فر گفت : پیرو برگزاری آزمون ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برگزار شده در مردادماه امسال ، طبق آخرین شیوه‌نامه ابلاغی مقرر شده تا پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی در مصاحبه حضوری نیز شرکت کنند . بنابراین افرادی که در مرحله اول آزمون مرداد امسال حدنصاب امتیاز لازم را کسب کرده باشند می‌توانند پس از قبولی در مصاحبه فنی - تخصصی با رعایت سایر شرایط قانونی نسبت به اخذ صلاحیت کارشناسی ماده ۲۷ اقدام کنند .

مانی‌فر ادامه داد : در ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است که وزارتخانه ، مؤسسات دولتی ، نهادها ، نیروهای نظامی و انتظامی ، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها می‌توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آئین نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت دادگستری به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می‌شوند استفاده کنند .

به گفته وی ، این کارشناسان افرادی هستند که می‌توانند توسط سازمان‌ها و نهادهایی که نامبرده شد برای انجام امور کارشناسی همانند کارشناسان رسمی دادگستری انجام وظیفه کنند .

 




مطالب مرتبط

متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها به سایت inbr.ir مراجعه کنند و یا از طریق سامانه آزمون های ورود به حرفه مهندسی ثبت نام خود را انجام دهند .

|

رویکرد اصلی ویرایش جدید ، تمرکز بر افزایش تحقق‌پذیری آن با تمرکز بر ۴ حوزه فنی ، اجرایی ، حقوقی و اقتصادی است . بی‌نقص‌ترین قوانین از نقطه نظر فنی ، بدون وجود بستر مناسب برای تحقق‌پذیری در بخش‌های اجرایی ، حقوقی (ضمانت اجرا) و اقتصادی (توجیه‌پذیر بودن) قادر به دستیابی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی از جمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده است که هنوز نهایی و مصوب نشده است .

|

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

نظرات کاربران