در حال بارگذاری ...
  • استان سیستان و بلوچستان رتبه برتر کشور در حوزه مسکن را داراست

    تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۹۷ نفر در کل استان در حوزه ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب ، بنیاد مسکن و شهرهای جدید تیس و رامشار در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده اند که اطلاعات ۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر از آنها تاکنون به تایید نهایی رسیده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار سیستان و بلوچستان گفت : جایگاه این استان بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در تامین زمین و سایر شاخص های حوزه طرح نهضت ملی مسکن در کشور برتر است .

    حسین‌ مدرس خیابانی در پنجمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد ، اظهار داشت : طرح نهضت ملی مسکن مهمترین و محوری ترین برنامه دولت سیزدهم است که تامین مسکن اقشار آسیب پذیر ، ایجاد اشتغال ، فعال شدن بخش قابل توجه ای از زنجیره صنایع و توسعه مهارت کسب و کار را به همراه دارد .

    وی بر تداوم کسب رتبه برتر سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود : همه دستگاههای اجرایی استان موکلف اند این طرح را در استان پیگیری نمایند .

    استاندار سیستان و بلوچستان استفاده از مصالح و کالاهای تولید استان در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و گفت : با توجه به ظرفیت های استان علاوه بر استفاده از مصالح تولید داخل به دنبال توسعه واحدها و کارخانه های تولیدی در این زمینه هستیم .

    مدرس خیابانی بر مهارت آموزی نیروهای بومی ، تامین مسکن نیروهای مسلح و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید کرد و گفت : اختلاف نظری در زمینه تامین خدمات زیربنایی نظیر آب و برق در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد که مقرر گردیده در قالب یک تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و نیرو این مشکل برطرف شود . همچنین مقرر گردید ۵۴ جانباز بالای ۷۰ درصد سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن بند ج در قالب طرح نهضت ملی مسکن صاحب واحد مسکونی شوند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان و دبیر شورای مسکن استان نیز در این جلسه گفت : تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۹۷ نفر در کل استان در حوزه ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب ، بنیاد مسکن و شهرهای جدید تیس و رامشار در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام به نام نویسی کرده اند که اطلاعات ۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر از آنها تاکنون به تایید نهایی رسیده است .

    عطاءاله اکبری افزود : همچنین تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۹ نفر نیز در سراسر استان اقدام به واریز وجه برای احداث واحدهای مسکونی و ۱۰ هزار و ۵۸۳ متقاضی نیز تخصیص به پروژه در طرح نهضت ملی مسکن شده اند . اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان تاکنون اشتغالزایی ۴ هزار و ۱۶۰ نفر را به همراه داشته است و پیش بینی می شود در تداوم اجرای آن در مدت چهار سال آینده این تعداد افزایش چشمگیری یابد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : با اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه تحت پوشش این اداره کل این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اعم از نسبت تعداد واحدهای در مرحله اسکلت و هم نسبت تعداد واحدهای در مرحله فنداسیون به تعداد کل واحدها را در کشور از آن خود کرد .

    اکبری کسب رتبه نخست نسبت تعداد متقاضیان تخصیص داده شده به تعداد کل واحدها را از دیگر افتخارات این استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل عنوان کرد و افزود : همچنین این استان در تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    تاکنون هزار و ۳۰۰ قطعه زمین ۲۶۰ متر مربعی برای ساخت واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن سیب و سوران توسط این اداره کل تامین شده است . همچنین بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان برای ساخت واحد ویلایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه ها وصل شده ...

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    نظرات کاربران