در حال بارگذاری ...
  • مجموع متقاضیان طرح نهضت مسکن و طرح اقدام ملی ۵.۲ میلیون نفر

    بیش از ۴۲۸ هزار متقاضی مجرد بالای ۲۳ سال ، در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند . پرداخت تسهیلات مسکن به همه بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها موظف هستند تا ۲۰ درصد سقف تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ادغام دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت : ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این طرح‌ها ثبت نام کردند .

    محمود محمودزاده درباره طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن گفت : با توجه به نظر شورای عالی مسکن ، دو طرح نهضت ملی و اقدام ملی مسکن با هم ادغام شدند تا کسانی که از قبل ثبت نام کردند از مزایای این طرح استفاده کنند . بعد از پایش متقاضیان در این دو طرح مسکن ، اسامی به ادارات کل استان و دستگاه‌های ذی ربط ارسال می‌شود تا پالایش شرط ۴ که شرط سکونت ۵ ساله است را تأیید کنند و افرادی که واجد شرایط هستند سایر مراحل را طی کنند .

    محمود زاده با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن تا ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد ، افزود : بیش از ۴۲۸ هزار متقاضی مجرد بالای ۲۳ سال ، در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند . پرداخت تسهیلات مسکن به همه بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها موظف هستند تا ۲۰ درصد سقف تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند .

    متقاضیان دریافت تسهیلات خود مالکی به بانک‌های عامل خود مراجعه کنند

    محمود زاده گفت : از دی ماه که ثبت نام تسهیلات خود مالکی آغاز شد تاکنون ۸۸ هزار متقاضی ثبت نام کردند . هنوز دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت تسهیلات خود مالکی به برخی از بانک‌ها در استان‌های مختلف ابلاغ نشده است و همین موضوع باعث شده تا پرونده بسیاری از متقاضیان همچنان در مرحله در حال بررسی باشد .

    وی ادامه داد : مکاتباتی با رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با تسریع در ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات خود مالکی داشتیم تا این ابلاغیه به بانک‌ها ی استان‌ها صورت گیرد و مشکلات برطرف شود . روال بدینگونه است که افراد در زمان ثبت نام بعد از بارگذاری مدارک ، بانک عامل را انتخاب می‌کنند و هیچ گونه معطلی برای متقاضیان وجود ندارد و فقط باید متقاضی از شعب بانک پیگیری کند .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد : متقاضیان باید با بانک عاملی که انتخاب کردند در تماس باشند زیرا مدارک باید به صورت فیزیکی هم ، در اختیار بانک قرار گیرد و هم اینکه اگر نقصی در پرونده باشد سریع برطرف شود . پرداخت تسهیلات زمان ندارد و افرادی که هنوز به بانک معرفی نشدند نگران نباشند و به بانک عامل برای پیگیری مراجعه کنند .

    محمود زاده گفت : از زمان منعقد شدن قرارداد ۴ مرحله تسهیلات به نسبت پیشرفت پروژه (بعد از فنداسیون ، بعد از پایان اسکلت ، بعد از سفت کاری و بعد از نازک کاری) پرداخت می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه در طی دو ماه استقبال خوبی از تسهیلات خود مالکی صورت گرفت تأکید کرد : در این مدت ۹۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند و متوسط واحدها نیز حدود ۸ واحد برای یک ساختمان است .




    مطالب مرتبط

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    طی زمان بندی انجام شده ، افتتاح طرح‌ها با سازندگان و پیمانکاران در استان زنجان قطعی شده تا خرداد سال آینده تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی به متقاضیان در استان واگذار می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    نظرات کاربران