در حال بارگذاری ...
  • همه آنچه مالکان و انبوه سازان مسکن درباره تسهیلات خودمالکی باید بدانند

    همه افرادی که در حوزه های ساختمانی فعالیت دارند اعم از تعاونی ها ، سازندگان حرفه ای ، خودمالکان ، صاحب زمین می توانند برای ساخت یا اتمام پروژه های در حال اجرا از این تسهیلات استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه افراد خودمالک یا انبوه سازان می توانند از تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنند ، گفت : برای استفاده از تسهیلات خودمالکی به خرید اوراق یا سپرده گذاری نیاز نیست .

    خلیل محبت خواه شرط بهره مندی از تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن را در تهران ، شهرستان های تهران و روستاهای این استان داشتن پروانه و سند عنوان کرد و گفت : برای ساخت هرواحد میزان این تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ،شهرهای استان تهران ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درخصوص نحوه بازپرداخت تسهیلات در طرح ملی مسکن به شهروندان تهرانی توضیح داد : در این طرح برای شهروندان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ، با بازپرداخت ۲۰ ساله ، نرخ سود بانکی برای دهک های ۴ و ۵ برابر با ۹ درصد و برای دهک های اول تا سوم نرخ سود پنج درصد درنظر گرفته شده است .

    وی یادآور شد : همه افرادی که در حوزه های ساختمانی فعالیت دارند اعم از تعاونی ها ، سازندگان حرفه ای ، خودمالکان ، صاحب زمین می توانند برای ساخت یا اتمام پروژه های در حال اجرا از این تسهیلات استفاده کنند . هم اکنون برای خودمالکانی که در سایت نهضت ملی مسکن saman.mrud.ir ثبت نام می کنند این امکان فراهم شده است تا در هنگام ثبت نام مدارک خود را بارگذاری و با انتخاب بانک به شعب معرفی شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات در شعب بانک های اقدام عامل کنند .

    محبت خواه گفت: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به خودمالکان پرداخت می شود نیازی به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد و متقاضیان می توانند تسهیلات را دریافت کنند که البته این تسهیلات در چهارمرحله و توسط بانک عامل به خودمالکان پرداخت می شود .

    جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است : در مرحله پی کنی و فونداسیون ۱۰ درصد ، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد ، سفت کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از ثبت نام ۱۱۷۳۲ نفر از تهرانی ها جهت استقاده از تسهیلات خودمالک خبر داد .




    مطالب مرتبط

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران