در حال بارگذاری ...

تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر ، همزمان با روز بزرگداشت شهدا و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تعیین تکلیف شدند و سه استان البرز ،‌ خوزستان و لرستان به ارائه گزارش پرداختند .

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ، در آئین تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر که روز یکشنبه ، ۲۲ اسفندماه برگزار شد ، از برگزاری جلسات هفتگی این وزارتخانه با مجموعه‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن توافق کرده‌اند خبر داد و گفت : مجموعا ۴۰۰هزار واحد توافقنامه با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم از توانمندی‌های این وزارتخانه و توانمندی‌های ساختاریافته تعاونی‌ها بهره‌گیریم تا به وعده خود جامه عمل بپوشانیم .

وی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن امروز بیش از یک ونیم میلیون واحد زمین آماده بارگذاری است ، عنوان کرد : این رقم به زودی به دو میلیون و ۴۰۰ واحدی که پیش از این قول داده بودیم ، خواهد رسید . همچنین تعیین تکلیف سقف چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال ساخته شود را در دستور کار قرارداده‌ایم و عملیات اجرایی بخش زیادی از آن نیز آغاز شده است .

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۸۶۰ هزار مسکن خبر داد و گفت :‌ از این تعداد مسکن ملی نزدیک به ۱۰۰هزار واحد متعلق به نیروهای مسلح است ؛ همچنین برآنیم براساس دستور رئیس جمهور و با منابعی که برای مسکن مهر پیش‌بینی کرده‌ایم،‌ این مسکن نیز تعیین تکلیف شود .

قاسمی مساله مسکن را یکی از موضوعات جدی و اساسی مردم خواند و گفت :‌ دولت سیزدهم تصمیم دارد مشکل را در کشور حل کند و معتقدم با هماهنگی و همدلی که در حوزه دولت وجود دارد ،‌ این امر محقق خواهد شد و این کار را تا پایان دولت و براساس دستور و تاکید رئیس جمهور اجرا خواهیم کرد .

وی روند آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول برشمرد و عنوان کرد :‌ حتما از وزارتخانه‌های مختلف خصوصا از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بهره خواهیم گرفت و امیدوارم عملیات اجرایی توافق ساخت ۴۰۰ هزار واحدی که توافقنامه آن را امضاء کرده‌ایم نیز شروع شود و گامی در جهت کمک به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن باشد .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قطعا از تجربه مسکن مهر در امور استفاده خواهیم کرد ، گفت : در معماری و شهرسازی در نهضت ملی مسکن تراکم را به نصف تراکم در مسکن مهر ایجاد رساندیم.

شایان ذکر است،‌ در این جلسه سه استان البرز، خوزستان و لرستان به ارائه گزارش خود مبنی بر تعیین تکلیف مسکن مهر و تعاونی‌های باقی مانده در استان خود پرداختند و در پایان این جلسه بیش از پنج هزار واحد مسکونی با دستور وزیر راه و شهرسازی و به نام حضرت علی‌اکبر(ع) افتتاح شد.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران