در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهر تهران تا خرداد ۱۴۰۱

    در قالب ۱۰ هزار واحد با شهرداری تهران قرارداد برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن منعقد شده بود که از این تعداد ۳ هزار واحد در قالب سه پروژه آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که سهم بنیاد در احداث مسکن بافت فرسوده تهران ۱۰ هزار واحد است از آغاز عملیات اجرایی این تعداد واحد تا خرداد ۱۴۰۱ خبر داد .

    اکبر نیکزاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۹۵۲ واحد مسکونی تحت مسئولیت بنیاد در بافت فرسوده تهران ، توضیحاتی را ارایه کرد .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بنیاد مسکن و شهرداری تهران ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌کند که سه هزار واحد از این طرح امروز ۲۴ اسفند و ۷ هزار واحد دیگر در خرداد سال آینده عملیات اجرایی آن شروع می‌شود .

    نیکزاد ادامه داد : در قالب ۱۰ هزار واحد با شهرداری تهران قرارداد برای ساخت مسکن در قالب  طرح نهضت ملی مسکن  منعقد شده بود که از این تعداد ۳ هزار واحد در قالب سه پروژه آغاز شده است . مقرر شده تا خرداد ۱۴۰۱ هم ۷ هزار پروژه دیگر عملیاتی و اجرایی بشود . در اجرای احداث مسکن در بافت فرسوده تهران ، بنیاد مسکن مسئولیت ساخت  و پرداخت تسهیلات پروژه‌ها و شهرداری تهران هم مسئولیت واگذاری اراضی را بر عهده دارد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    نظرات کاربران