در حال بارگذاری ...

اخذ ۳۹۸۸ فقره سند تک برگ اراضی ملی در استان اصفهان

افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در راستای تثبیت مالکیت اراضی ملی امسال ۳۹۸۸ فقره اسناد مالکیت دفترچه‌ای تبدیل و اسناد تک برگی اخذ شد .

عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند اظهار کرد : در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل بوده است .  

وی افزود : بر این اساس و با توجه به تلاش های بعمل آمده ، در سال ۱۴۰۰ اسناد دفترچه‌ای به تعداد سه هزار و ۹۸۸ فقره به اسناد تک برگی تبدیل و تثبیت مالکیت شد .  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی ، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند ، گفت : افزایش ضریب حفاظتی ، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی ، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد .  

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه املاک به شناسایی اراضی تصرفی به میزان ۱۳۹ قطعه اشاره کرد و گفت : امسال صورتمجلس تفکیکی در سطح به میزان یکهزار و ۷۱۹ قطعه و در طبقات به تعداد ۵۷۹ واحد (در طبقات) اخذ شده است . 




مطالب مرتبط

در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

|

اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

نظرات کاربران